آخرین عناوین

دوشنبه 21 تير 1395-17:2 کد خبر:25356

هشدار به مسافران با پرچم‌های مخصوص:

شناگاه‌های آلوده سواحل شمالی تعطیل شد

مدیرکل آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تعطیلی موقت شناگاه‌های آلوده خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، ضیاء الدین الماسی مدیرکل آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تعطیلی شناگاه‌های آلوده سواحل شمالی اظهار داشت: ضوابط محیط زیستی شناگاه‌های سواحل شمالی کشور تدوین شده و تا چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: بر اساس این ضوابط، نظارت بر شناگاه ها تشدید و اگر آلودگی آنها بیشتر از حد مجاز باشد، نسبت به تعطیلی موقت آنها اقدام خواهد شد.

مدیرکل آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: شناگاه‌هایی که محیط زیست و سلامت انسان ها را به مخاطره بياندازد تا رفع آلودگی و مشکلات تعطیل خواهند شد.

الماسی اذعان داشت: ضوابط مذکور به زودی از سوی سازمان محیط زیست به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: در این ضوابط مواردی همچون پایش ماهانه شناگاه‌ها از لحاظ انواع آلودگی‌ها، ایجاد تسهیلات لازم متناسب با ظرفیت شناگاه‌ها و مدیریت فاضلاب آنها تأکید شده است.

مدیرکل آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: به عنوان مثال باید تسهیلات این مکان‌ها مانند سرویس‌های بهداشتی و تعداد دوش‌ها متناسب با تعداد مراجعه کنندگان باشد و همچنین فاضلاب آن در دریا رها نشود که هر بخش آن بر عهده یک سازمان و نهاد است.

الماسی ادامه داد: یکی از کارهای در دست اقدام سازمان حفاظت محیط زیست علامت‌گذاری شناگاه‌های آلوده با پرچم است که در حال انجام آن هستیم و این کار با اجرای پایش‌های ماهانه صورت می‌گیرد و اگر 2 ماه متوالی و یا چند ماه پراکنده، نمونه‌گیری‌ها نشان دهد که یک شناگاه آلوده است، در آن مکان پرچم نصب خواهد شد تا مراجعه‌کنندگان بدانند آن شناگاه آلوده است.

وی گفت: طبق ضوابط تدوین شده قرار است وزارت کشور نسبت به بررسی مکان شناگاه‌ها اقدام کند و اگر لازم شد شناگاه‌هایی که در محل‌های آلوده و یا نزدیک مصب رودخانه‌ها یا فاضلاب‌ها قرار دارند جابجا شوند که این کار در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر آلودگی دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از سال 94 پایش‌های خود بر شناگاه‌ها را متمرکز کرد و هر ماه با نمونه‌گیری از شناگاه‌ها وضعیت آلودگی و یا عدم آلودگی آن‌ها را مشخص می‌کند.

الماسی ادامه داد: نتایج پایش‌ها نشان داد شناگاه‌های انزلی، رادیو دریای چالوس و ساحل قو در فصول مختلف سال آلوده هستند که این نشان می‌دهد باید نسبت به بازنگری و جانمایی این شناگاه‌ها اقدام شود از این رو این بند در ضوابط محیط زیستی شناگاه‌ها دیده شده است.

وی گفت: بررسی‌ها نشان داد از 45 شناگاه در استان مازندران 15 شناگاه آلوده، از 21 شناگاه در استان گیلان 10 و 3 شناگاه در استان گلستان 2 شناگاه آلوده است، البته این اطلاعات بر اساس گزارش‌های سال 94 است و قطعا این آمار با جمع‌بندی نتایج پایش‌های سال 95 تغییر خواهد کرد.

الماسی با اشاره به آغاز فصل مسافرت و استفاده از شناگاه‌ها تاکید کرد: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان شیلات، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان محیط زیست در وزارت کشور تشکیل شده که قرار است با مشارکت مدیر کل اجتماعی استانداری‌های استان‌های شمالی و دستگاه‌های مربوطه، ممیزی دقیقی روی تمام شناگاه‌های شمالی کشور انجام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :