آخرین عناوین

شنبه 10 خرداد 1393-0:36 کد خبر:229

شهر بی شهردار و .... وقت سوزی اعضای شورا

انتخاب یک شهردار که جمیع جهات را دارا باشد، از بین گزینه های بیشماری که احساس تکلیف کرده بودند، چقدر سخت است که هنوز شورای شهر نتوانست به نتیجه لازم برسد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ ، شورای اسلامی شهر سورک بیش از دو هفته است که دغدغه انتخاب شهردار را دارند و تا به امروز هنوز نتوانستند به گزینه ای جامع و مطلوب برسند که از همین رو این گذر زمان و وقت کشی ها، سرنوشت شهر را سیاه می کند.

همانطوری که از هفت ماه پیش با انتخاب انصارالحسینی به عنوان شهردار، زیان به بدنه شهر سورک وارد شد. به چگونگی انتخابش از سوی شورای شهر کاری نداریم که یک عملکرد ضعیف را به نام شورا به ثبت رساند اما آنچه که مهم است هرز رفتن زمان و سوختن سرمایه های یک شهر در راه توسعه و پیشرفت است.

انتخاب کارگروه ویژه برای انتخاب شهردار، گام موثری بود که شکل گرفت تا شورای شهر را کمک کند اما آنچه این روزها شاهد آن هستیم، طولانی شدن زمان انتخاب شهردار است.

هر چه این زمان طولانی تر شود، انتخاب شهردار و احتمال اعمال قدرت های ذی نفوذ برای نشاندن گزینه های خود بر کرسی شهرداری سورک بیشتر می شود و در نهایت ممکن است اتفاقات ناگوار تکراری رخ بدهد.

آنچه که برای اهالی رسانه و افکار عمومی این روزها به عنوان یک معما در آمده، این است که انتخاب یک شهردار که جمیع جهات را دارا باشد، از بین گزینه های بیشماری که احساس تکلیف کرده بودند، چقدر سخت است که هنوز شورای شهر نتوانست به نتیجه لازم برسد.

انتخاب یک شهردار که دارای سابقه مدیریتی در سطوح مختلف باشد، دارای انگیزه های مثبت و سازنده باشد، لایق و برنامه محور باشد، امین و صادق باشد، وجهه عمومی اخلاقی – سیاسی – اقتصادی داشته باشد، برای یک شهر ده هزار نفری چقدر سخت است که شورای شهر هنوز نتوانسته این انتخاب را انجام دهد؟

انتخاب شهردار در شهرهای بزرگ در نهایت در یک یا دو جلسه میسر می شود و بر اساس یا لابی های صورت گرفته و یا ارائه و دفاع برنامه توسط گزینه ها در صحن شورا انجام می گیرد و در پایان جلسه رأی گیری انجام می شود و فرد منتخب به مردم معرفی می شود.

شاید آنچه که مشهود است و کار را برای تصمیم گیری شورا شهر سخت کرده، ایجاد توقع برای دستان قدرت است که از کنار و گوشه بر آنها وارد می شود و از این رو نمی توانند انتخاب درست انجام دهند و همه صاحبان قدرت را راضی نگه دارند و در نهایت اتفاقات گذشته، مجدداً تکرار می شود که این مسئله سبب می شود فردی شایسته بر مسند کار ننشیند و دود آن به چشم مردم شهر سورک می رود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :