آخرین عناوین

چهارشنبه 11 فروردين 1395-12:50 کد خبر:21727

مدیر‌کل میراث فرهنگی مازندران بیان کرد:

کمیته خدمات انتظامی و امنیتی کمیته‌ بهینه / تصمیمات ساماندهی بازگشت مسافران

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اتخاذ تصمیمات در قرارگاه نوروزی پلیس برای ساماندهی بازگشت مسافران خبر داد و گفت: کمیته خدمات انتظامی و امنیتی به‌عنوان یکی از کمیته‌های بهینه است.


به گزارش خزرتیترخبر، دلاور بزرگ‌نیا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد اظهار کرد: کمیته‌هایی مختلفی در این ستاد از 27 اسفندماه سال گذشته تاکنون مانند قرارگاه تمام عیار حضور پیدا کردند.

وی افزود: روز گذشته در استان در قرارگاه نوروزی پلیس برای ساماندهی بازگشت مسافران تصمیماتی اتخاذ شد و کمیته خدمات انتظامی و امنیتی به‌عنوان یکی از کمیته‌های بهینه برای خدمات‌دهی و حفظ امنیت است که در کنار سایر حوزه‌ها فعالیت دارند.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه 2 هزار و 712 پلیس محله در این مدت در استان فعالیت داشتند، گفت: 22 قرارگاه فردی و یک قرارگاه اصلی در شهرستان‌ها فعال هستند و تاکنون در این مدت تصادفات برون‌شهری 18 درصد و تصادفات درون‌شهری 29 درصد کاهش یافته است.

*معرفی پرترددترین محورهای مازندران

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران نیز با اشاره به اینکه در ایام نوروز با همدلی و همراهی بالایی ارائه خدمت به مسافران نوروزی می‌کنیم، گفت: 70 دستگاه ترددشمار در محورهای استان، 45 دروبین در راه‌های مواصلاتی و هشت دوربین ثبت تخلف نظارت لازم را در این مدت در جاده‌ها فعال بودند.

احمدآفرین محمد‌زاده اظهار کرد: با بررسی آماری از 25 اسفندماه سال گذشته تا 10 فروردین‌ماه امسال مازندران روزانه با 50 هزار تردد در ساعت سومین استان پرتردد بعد البرز و تهران بوده است.

وی با بیان اینکه بالاترین تردد در پنجم و ششم فروردین‌ماه بوده است، افزود: محور ساری و قائم‌شهر، آمل محمود‌آباد و بابلسر و فریدونکنار از پرترددترین محورهای استان بوده است.

محمدزاده گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون مازندران با بیش از 19 میلیون تردد یکی از پرترافیک‌ترین استان کشور بوده است.

مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: ورودی استان تا دهم فروردین‌ماه یک میلیون و 350 هزار تردد در استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش هشت درصدی داشته‌ایم.

*امکانات و تجهیزات جمعیت هلال‌ احمر در حد استان نیست

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران نیز اظهار کرد: 110 پایگاه و پست موقت و سیار خدمات در حوزه امداد و نجات و دارو درمان و اقدامات پیشگیری و کاهش حوادث با 4 هزار امدادگر در حال ارائه خدمت به مسافران و هم‌استانی‌ها هستند.

مهدی ولی‌پور افزود: تاکنون 46 درصد کاهش مصدوم ناشی از حوادث و 48 درصد کاهش در مصدومانی که نیاز به خدمات سرپایی داشتند نسبت به سال گذشته در استان داشته‌ایم.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران ادامه داد: امکانات و تجهیزات جمعیت هلال‌احمر در حد استان نیست که این موضوع از جمله مشکلات است.

*13 هزار بازرسی از واحدهای صنفی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با اشاره به اینکه از آغاز طرح نوروزی تاکنون 13 هزار بازرسی در استان انجام شد، افزود: تلاش شد در موج چند میلیونی مسافر به مازندران کم‌ترین نوسان و تخلفات را در استان انجام شود.

محمد محمد‌پورعمران افزود: 350 گزارش مردمی از سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت شد که مورد پیگیری قرار گرفته‌ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه قیمت سیب و پرتقال نسبت به سال گذشته کاهش پنج تا 10 درصدی داشته ‌است، گفت: در کالاهای پرطرفدار هم کاهش قیمت را داشته‌ایم که نشان‌دهنده این است که بازار مازندران بازاری متعادل بوده و کمترین شکایت و تخلف را نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ماموریت‌های پزشکی در استان رشد 70 درصدی نسبت به روزهای عادی در طول سال گذشته داشته است.

علیرضا مردان‌شاهی با اشاره به اینکه 16 کمپ سلامت در مازندران فعال است که که تمام اطلاعات درمانی در بروشورها وجود دارد، بیان داشت: مسافران و هم‌استانی‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت سلامت نوروزی www.mazums.ac.ir برای دریافت اطلاعات نزدیک‌ترین درمانگاه، بیمارستان و مطب دکتر با ذکر نام را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه 78 پایگاه اورژانس در سطح استان فعال است، گفت: 100 آمبولانس ایام نوروز در سطح استان فعالیت دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :