آخرین عناوین

سه شنبه 10 فروردين 1395-12:29 کد خبر:21725

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:

انجام 330 عملیات امدادی / نجات جان 32 مسافر گرفتار محاصره در برف گردنه لاوش بلده نور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در طرح امداد و نجات، تعداد 330 مورد عملیات انجام و32 نفر گرفتار در محاصره برف در منطقه لاوش شهرستان نور جان سالم به در بردند.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیرعامل جعیت هلال احمر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال جدید از طرح‌های جامع و مدون جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: در بخش ایمنی و سلامت مسافران و گردشگران نوروزی تعداد 330 هزار و 375 نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مازندران مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه تعداد 5 هزار و 364 مراجعه کنند به ایستگاه سلامت رجوع داشتند، تصریح کرد: تعداد 5 هزار و 16 نفر به خیمه‌های نماز و 4 هزار و 826 مسافر به فضاهای دوستدار کودک مراجعه داشتند.

این مسئول با اعلام اینکه 327 مسافر به ایستگاه ایمنی و راهنمایی هلال احمر مازندران مراجعه داشتند، ادامه داد: طرح سحاب هم از طرح‌های فعال در این مدت بوده که تعداد یک هزار و 355 مورد مراجعه در آن داشتیم.

ولی‌پور با اشاره به توزیع 258 هزار و 10 بسته آموزشی و فرهنگی بین گردشگران نوروزی، بیان کرد: تعداد 955 عضو جمعیت جوانان و 101 نفر در قالب داوطلبان مشارکت‌کننده داوطلب‌یار کمک‌رسان جمعیت هلال احمر در این استان بودند.

وی با اعلام اینکه طرح امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین امسال ادامه دارد، یادآور شد: در بخش امداد و نجات نیز تعداد 330 مورد عملیات انجام شده است که 108 مورد آن جاده‌ای، دو مورد کوهستان، 186 مورد حضوری و 35 مورد در دیگر بخش‌ها بوده است.

ولی‌پور با بیان اینکه تاکنون تعداد 2 هزار و 380 مصدوم نیز مورد امدادرسانی قرار گرفتند، بیان کرد: 2 هزار و 253 درمان از نوع سرپایی بوده و 127 مورد با انتقال به بیمارستان همراه بود.

وی با اشاره به اسکان اضطراری 349 نفر در مسافرت‌های نوروزی توسط جمعیت هلال احمر،گفت: 495 تیم امدادی طی روزهای گذشته با استعداد 2 هزار و 114 نفر نیرو به همراه به‌کارگیری 177 خودروی امدادی به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران پرداختند.

ولی‌پوراظهار کرد: بارف برف و کولاک روز گذشته در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور مازندران سبب انسداد بسیاری از مسیرها شد.

وی افزود: به دنبال ریزش برف، بوران و کولاک شدید در بخش کوهستانی بلده شهرستان نور نیز افراد زیاد در محاصره برف گرفتار شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به وقوع برف و کولاک شدید در منطقه لاوش بخش بلده شهرستان نور، اظهار کرد: در این بین جمعیت هلال احمر بخش بلده وارد میدان شده و به تعداد هشت خانوار امدادرسانی کرد.

وی تعدادکل افراد اسکان داده شده در این عملیات را 12 نفر دانست و خاطرنشان کرد: 32 نفر افراد حادثه ‌دیده و گرفتار در محاصره برف با تلاش عوامل امداد و نجات جان سالم به در بردند.

ولی‌پور بیان کرد: پس از رهایی مسافران و افراد گرفتار در برف گردنه لاوش 40 عدد کنسرو و چای بین گردشگران توزیع شده و در این عملیات یک دستگاه آمبولانس به‌کار گرفته شد.

وی گفت: تعداد کل نیروهای عملیاتی در این بین چهار نفر بودند همچنین عوامل نیروی انتظامی، اهالی محل، مسئولان بخشداری بلده و دیگر افراد در امدادرسانی به مسافران گرفتار در برف همکاری داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :