آخرین عناوین

دوشنبه 9 فروردين 1395-12:38 کد خبر:21710

رئیس جمعیت هلال احمر آمل خبر داد:

امداد رسانی هلال احمر به مسافران گرفتار سیلاب / اسکان اضطراری 250 مسافر در محور هراز

رئیس جمعیت هلال احمر آمل از تلاش برای امداد رسانی به مسافران گرفتار سیلاب در محور مواصلاتی هراز و اسکان اضطراری 250 مسافر و گردشگر نوروزی در محور هراز خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، جمشید نیکزاد اظهار کرد: بارش شدید باران و ریزش برف در ارتفاعات بخش لاریجان و محور مواصلاتی هراز که از شب گذشته شدت گرفت سبب جاری شدن سیلاب شد.

وی افزود: این سیلاب‌ها بیشتر با گل و لای همراه هستند و در محور مواصلاتی هراز برای تردد مشکلاتی را ایجاد کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اعلام اینکه بلافاصله با ایجاد سیلاب و ریزش مقطعی کوه عوامل هلال احمر وارد میدان شدند، تصریح کرد: داوطلبان و فعالان هلال احمر در امر بازگشایی سیر، تخلیه، پاکسازی و روان‌سازی محور هراز تلاش زیادی داشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه مسافران در حال تردد از محور هراز احتیاط را سرلوحه کار قرار دهند، گفت: عوامل امدادی در امدادرسانی ریزش کوه در منطقه بندکنار و زیارباغ فعال بوده و برای ارائه خدمات به مسافران گرفتار در سیلاب و افراد مصدوم احتمالی بر اثر حوادث جاده‌ای آمادگی لازم دارند.

نیکزاد خاطرنشان کرد: طرح امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هم از طرح‌های سراسری جمعیت هلال احمر است که در محور مواصلاتی هراز و شهرستان آمل از 25 اسفند ماه سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: این طرح تا 15 فروردین امسال ادامه دارد که در ان به مسافران و گردشگران نوروزی علاوه بر خدمات امداد و نجات در بخش ایمنی و سلامت خدمات مختلف ارائه می‌شود.

وی افزود: به‌ علت ریزش سنگ و قلوه‌سنگ در محور مواصلاتی هراز و مسدود شدن این جاده، تاکنون 250 گردشگر و مسافر نوروزی به همراه 60 خودرو، در پایگاه هلال احمر منطقه کهرود، اسکان اضطراری داده شدند.

وی با اشاره به ریزش کوه و جاری شدن سیلاب که منجر به مسدود شدن جاده هراز شده است، افزود: عوامل پلیس راه و راهداری در حال تخلیه خودروهای باقی‌مانده در محور هراز، ایجاد روانی تردد و پاک‎سازی جاده از سنگ، سنگ‎ ریزه و گل و لای هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: رانندگانی که قصد تردد در محور هراز را دارند، به پیام‎های پلیس راه توجه داشته و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

این مسئول در پایان گفت:عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر، برای نجات مصدومان در حادثه ریزش سنگ، وارد میدان شده و از طرفی نیز ارائه خدمات به مسافران و گردشگران در طرح نوروزی را فراموش نکردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :