آخرین عناوین

جمعه 6 فروردين 1395-22:28 کد خبر:21703

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران خبر داد:

توزیع بیش از 117 هزار بسته آموزشی بین مسافران نوروزی

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران گفت: 117 هزار و 728 بسته آموزشی و فرهنگی تاکنون بین گردشگران و مسافران در استان توزیع شد.


به گزارش خزرتیترخبر، مهدی ولی‌پور ظهر امروز در بازدید از پایگاه‌های فعال هلال احمر در طرح نوروزی، اظهار کرد: طرح امداد و نجات، ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ساری‌جاری یکی از طرح‌های ملی بوده که از 25 اسفند ماه گذشته کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در بخش امداد و نجات این طرح تا روز پنجم عید نوروز 230 عملیات صورت گرفته که 83 مورد آن جاده‌ای بوده است.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به اینکه این طرح تا 15 فروردین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی 95 ادامه دارد، تصریح کرد: یک عملیات در این بین کوهستان بوده و 128 مورد مراجعه حضوری و 19 مورد در سایر بخش‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح یک‌ هزار و 480 نفر امدادرسانی شدند، بیان کرد: یک‌هزار و 396 مورد از امدادرسانی‌ها با درمان سرپایی پایان یافت و 84 مصدوم هم به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی‌پور با اعلام اینکه 219 مسافر در ایام نوروز اسکان اضطراری یافتند، ادامه داد: 346 تیم امدادی با یک‌هزار و 475 نفر نیرو و به‌کارگیری 124 دستگاه خودروی امدادی در عملیات‌ها نقش داشتند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به بخش ایمنی و سلامت مسافران، تعداد گردشگران مراجعه‌کننده به پایگاه‌های هلال احمر را 143 هزار و 414 نفر دانست و بیان کرد: از این تعداد 2 هزار و 490 نفر به ایستگاه سلام، 2 هزار و 265 نفر به خیمه‌های نماز، 2 هزار و 252 نفر به فضای دوستدار کودک و 140 هزار و 224 نفر به ایستگاه ایمنی و راهنمایی مراجعه کردند.

ولی‌پور با تأکید بر اینکه مشارکت 147 موردی در طرح سحاب هلال احمر مازندران، یادآور شد: 117 هزار و 728 بسته آموزشی و فرهنگی نیز بین گردشگران مازندران توزیع شد.

وی با اعلام اینکه 616 نفر از اعضای جوانان هلال‌احمر در طرح‌ها شرکت داشتند، گفت: 70 داوطلب به عنوان داوطلب‌یار در فعالیت‌های هلال احمر مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به تصادفات اخیر در استان، اظهار کرد: در محور تنکابن به نشتارود یک عابر پیاده با خودروی پیکان وانت برخورد داشت که در این بین دو نفر حادثه دیدند.

وی ادامه داد: توسط عوامل امدادی پایگاه امداد جاده‌ای خشک‌داران تنکابن مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی‌پور با اشاره به برخورد خودروی پراید با موتورسیکلت، گفت: این حادثه رانندگی در منطقه سوخته‌کلا محور قائم‌شهر به شیرگاه اتفاق افتاد که در این بین به یک مصدوم از سوی عوامل امدادی پایگاه امداد جاده‌ای شهید طبرسی قائم‌شهر امدادرسانی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :