آخرین عناوین

پنجشنبه 5 فروردين 1395-20:52 کد خبر:21696

مدیرکل انتقال خون استان مازندران خبر داد:

مشکل کمبود گروه‌های خونی در استان مازندران نداریم

مدیرکل انتقال خون استان مازندران با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گفت: خوشبختانه مشکل کمبود گروه‌های خونی در استان مازندران نداریم.


به گزارش خزرتیترخبر، اسماعیل پوریانی امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: در سال گذشته 155 هزار و 400 نفر به  پایگاه‌های انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این میزان 132 هزار و 671 نفر موفق  به اهدای خون شدند.

وی افزود: از این تعداد 78 هزار و 550 نفر از مستمرین و 20 هزار و 572 نفر جزو افراد باسابقه اهدای خون و مابقی افراد عادی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: 450 بیمار خاص شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی در استان داریم که خوشبختانه مشکلی از بابت نیاز خونی این افراد نداریم و مازندران  بیش از 2 سال به خودکفایی در خون رسیده است.

پوریانی بیان داشت: سال گذشته 190 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد.

وی افزود: از 28 اسفند تا 4 فروردین نیز 450 نفر از مردم و شهروندان استان به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 400 نفر خونگیری و 1400 واحد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌های استان توزیع شد.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: از 28 اسفند اکیپ سیار نیز  به شهرها و روستاهای استان  برای خونگیری اعزام شدند.

پوریانی تصریح کرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی انجام شده از لحلظ  ذخایر گروه‌های خونی مشکلی در استان نداریم و شهروندان و مسافران می‌توانند برای اهدای خون خود به پایگاه‌های این سازمان در سراسر استان مراجعه کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :