آخرین عناوین

دوشنبه 2 فروردين 1395-17:16 کد خبر:21658

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران خبر داد:

افزایش 6 درصدی ورودی مسافر به مازندران/انتقال زائران راهیان نور با 145 دستگاه اتوبوس

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از افزایش 6 درصدی مسافر در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: خروجی مسافر از مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافت.


به گزارش خزرتیترخبر،احمد آفرین محمدزاده با اعلام اینکه براساس آمار دوربین‌های نصب شده و تردد شمار در 6 محور ورودی مازندران، ورودی و خروجی خودروهای مسافر در استان به‌صورت روزانه رصد می‌شود، اظهار کرد: بیش از 440 هزار دستگاه خودروی سواری و حمل و نقل عمومی از 25 اسفند 94 تاکنون وارد استان شدند.

وی با اشاره به اینکه خروجی خودروهای سواری از مازندران 319 هزار و 435 مورد بوده است، افزود: کل تردد درون استانی 5 میلیون و 872 هزار و 175 دستگاه خودرو بوده است.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های مازندران با بیان اینکه در مقایسه با نوروز 94 حدود 6 درصد افزایش ورودی مسافر در استان داشتیم، اضافه کرد: خروجی مسافر از مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

این مسئول به اعزام زائران راهیان نور از مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پوشش حمل و نقل برای اعزام زائران راهیان نور به منطقه جنوب کشور فراهم است که روزانه هشت دستگاه خودرو اتوبوس اعزام راهیان نور مازندرانی‌ها را بر عهده دارد.

محمدزاده افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی امسال تاکنون 145 اتوبوس از مازندران در قالب اعزام زائران راهیان نور به جنوب کشور منتقل شدند.

وی با تاکید بر مسائل ایمنی و رعایت موازین راهنمایی و رانندگی مسافران در سفر به مازندران، تصریح کرد: تاکید شد تا مدیران فنی مراکز بررسی فنی خودرو و امداد خودرویی در محل کار حاضر باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از افزایش 15 درصدی کرایه خودورهای حمل و نقل مسافر در ایام نوروز در مازندران خبر داد و گفت: هر ساله خودروهای حمل و نقل عمومی از طریق صنف مربوطه با افزایش کرایه مواجه است که این افزایش نسبت به نرخ تورم پایین‌تر است.

این مسئول از فعالیت 165 شرکت حمل و نقل مسافربری در بخش‌های خودرویی اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در استان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح سفرهای نوروزی تاکنون در جاده‌های مازندران تصادف حمل و نقل عمومی صورت نگرفت.

محمدزاده با اعلام اینکه یگان امداد خودرو جاده‌ای در محورهای مازندران آماده خدمات‌رسانی هستند، افزود: 79 امدادگر، 30 پایگاه امداد جاده‌ای، 6 گشت نامحسوس و 41 نقطه جرثقیل امدادی آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی را دارند.

این مسئول در بخش پایانی سخنانش از استقبال رزرو بلیت حمل و نقل عمومی برای سفر در ایام نوروز خبر داد و گفت: پیش‌فروش اینترنتی بلیت از 11 اسفند 94 در مازندران شروع شد و براساس  اجرای این طرح نیازسنجی خودور در پیک سفر صورت گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :