آخرین عناوین

شنبه 29 اسفند 1394-19:18 کد خبر:21640

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از برگزاری جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر،دلاور بزرگ‌نیا با اشاره به جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر، اظهار کرد: هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفظ میراث معنوی است و حمایت از برگزاری جشنواره‌های اینچنینی هم‌ردیف وظایف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بوم‌گردی و گردشگری روستایی از مسائلی است که در سال‌های اخیر در مازندران مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، تصریح کرد: گردشگران به روستاها و ییلاقات مازندران سفر کرده و از فضای ساده و سنتی روستا همراه با جذابیت‌های طبیعی بهره‌ می‌برند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر برای معرفی این روستا به گردشگران و همچنین استفاده از فرصت گردشگری این منطقه برگزار می‌شود، افزود: مازندران جذابیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری در شهر و همچنین در روستاها دارد که می‌توان با تمرکز بر قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری، اقدامات موثری در این حوزه انجام داد.

*شکر سرخ، محور جشنواره توسعه گردشگری ریکنده

عضو شورای اسلامی روستای ریکنده قائم‌شهر نیز اظهار کرد: شکر سرخ، محصول روستای ریکنده قائم‌شهر است و نیشکر را به‌عنوان محور برگزاری جشنواره توسعه گردشگری این روستا مورد توجه قرار دادیم.

عبدالرزاق هدایتی افزود: در حالی که استحصال نیشکر به‌صورت سنتی، می‌تواند گردشگران بسیاری را به این روستا جذب کند اما امروز بیشتر از وسایل صنعتی استفاده کرده و کم‌تر به سراغ وسایل سنتی فرآوری نیشکر می‌روند.

وی با بیان اینکه در کنار توجه به بخش فرهنگی برگزاری این جشنواره، نگاه اقتصادی هم داریم، تصریح کرد: توجه به اقتصاد گردشگری از دیگر مسائلی است که در برگزار این جشنواره مورد نظر است.

هدایتی با اشاره به اینکه این جشنواره امروز شنبه 29 اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: جشنواره توسعه گردشگری روستای ریکنده قائم‌شهر ساعت 14 آغاز می‌شود و علاقمندان می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

بر پایه این گزارش، روستای ریکنده با جمعیت هفت هزار نفری از توابع دهستان کوهساران در بخش مرکزی قائم‌شهر قرار دارد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :