آخرین عناوین

شنبه 1 اسفند 1394-10:53 کد خبر:19555

فرماندار ساری اعلام کرد:

تاخیر 10 ساله در روند پروژه نمایشگاهی ساری

فرماندار ساری گفت: تاخیر 10 ساله در اجرای پروژه نمایشگاه بین‌المللی و دو بار کلنگ زنی توهین به شعور مردم است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد حسین ‌زادگان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه اجرای سریع پروژه نمایشگاه بین‌المللی مازندران مورد تاکید ماست، اظهار کرد: 10 سال قبل، پروژه نمایشگاهی در ساری کلنگ ‌زنی شد و همچنان در همان سطح مانده است.

وی با بیان اینکه تاخیر در اجرایی شدن پروژه نمایشگاه بین‌المللی در مرکز مازندران توهین به شعور مردم است، افزود: سال قبل هم این پروژه کلنگ‌زنی شد، اما اتفاق شاخصی در روند اجرای آن رخ نداده است.

فرماندارساری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار موفقی برای اجرای پروژه نمایشگاه بین‌المللی وارد شده است، اضافه کرد: سرمایه‌گذار این پروژه ثابت کرد که توان انجام کارهای بزرگ را دارد.

این مسئول محل احداث نمایشگاه بین‌المللی را مناسب دانست و گفت: محل احداث نمایشگاه بین‌المللی به لحاظ مکانی با داشتن اتوبان چهار بانده، جاده ترانزیتی، نزدیک بودن به فرودگاه و چند شهرستان و غیره در محل مناسبی در حال احداث است.

حسین‌زادگان یکی از آسیب‌ها در اجرای پروژه، طولانی شدن زمان اجرا دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذار این پروژه با مانعی مواجه نیست و دستگاه اجرایی راغب است این پروژه هر چه زودتر به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه زیبنده مردم و نظام اسلامی نیست که یک پروژه دو بار کلنگ‌زنی شود، اما اقدامی صورت نگرفته باشد، تصریح کرد: مراتب این پروژه به استاندار مازندران منعکس می‌شود.

فرماندار ساری با تاکید براینکه لازم است پروژه نمایشگاهی در فاز نخست اجرایی شود و مرکز همایش‌ها در فاز بعدی قرار گیرد، گفت: در شرایط فعلی کشور، باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرده و امنیت را فراهم کنیم.

این مسئول توجه و رسیدگی به حوزه اقتصاد را مهم‌تر از دیگر حوزه‌ها دانست و افزود: پروژه نمایشگاه بین‌المللی می‌تواند آبروی استان و مرکز استان باشد.

حسین ‌زادگان با اشاره به اینکه ساری تنها مرکز استان است که  مرکز نمایشگاه بین‌المللی ندارد، خاطرنشان کرد: با نبود محل نمایشگاهی فرصت تعاملات اقتصادی داخلی و خارجی را از دست می‌دهیم.

فرماندار ساری با بیان اینکه دولت بسترساز است معقول و منطقی نیست که توپ به زمین دولت انداخته شود، بیان کرد: لازم است به سرمایه‌گذاران واقعی فرصت داده شود.

*ارتقای جایگاه با ایجاد نمایشگاه بین‌المللی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز درباره ایجاد نمایشگاه بین‌المللی گفت: بزرگ ‌ترین دغدغه ما ایجاد رونق اقتصادی در مازندران است.

مصطفی موسوی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید، دست مسئولان را باز کرده اما نیاز است برای برون رفت از شرایط رکود، قوانین دیگری به‌ کارگیری شود، افزود: با قوانین عادی نمی‌توان در شرایط جنگ و بحران، کاری از پیش برد، شرایط بحران، نیازمند قوانین دیگری است.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 41 واحد غیرفعال را از رکود خارج کردیم، بیان کرد: درصد قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان، مشکل بازار دارند و نبود محل نمایشگاه‌های بین‌المللی، به این مسئله دامن می‌زند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی مرکز مازندران می‌تواند جایگاه استان را ارتقا دهد، گفت: در یک سال گذشته با عوامل اجرایی این پروژه همکاری کردیم و از این پس هم هر جا مشکلی داشته باشیم، آمادگی داریم نسبت به رفع مسئله اقدام کنیم.

*اجرایی شدن فنداسیون نمایشگاه از هفته آینده

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت عرش پویا که مجری طرح و اجرای پروژه نمایشگاه بین‌المللی ساری را بر عهده دارد اظهار کرد: هفته آینده فنداسیون بخش نمایشگاه بین‌المللی این پروژه، اجرایی می‌شود.

هنگامه پارسی دریافت پروانه ساختمان پروژه نمایشگاهی در ساری از شرکت شهرک‌های صنعتی را مهرماه امسال عنوان کرد، به گفته وی ساخت و ساز از چهار ماه قبل شروع شده است.

مجری طرح پروژه نمایشگاه بین‌المللی ساری در معرفی این بنا گفته که این مجموعه دارای سالن همایش با ظرفیت 2400 نفر، سالن 1200 نفره، دو سالن چند منظوره 350 و 550 نفره، سالن 200 نفره و پنج سالن کنفرانس است، هتل چهار ستاره بین‌المللی با یکصد اتاق از دیگر پروژه‌های این مجموعه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :