آخرین عناوین

پنجشنبه 17 دی 1394-10:13 کد خبر:18289

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد:

از چراغ راهنمایی تا جمع‌آوری زباله شهری/سرانجام پس از 5 ماه، داد شهرداری نکا درآمد/عکس

شهرداری نکا که عقیده داشت باید مدیریت بسیاری از امور شهر را به مردم سپرد، بالاخره پس از پنج ماه، تحمل نکرد و به توزیع اعلامیه در خانه‌ها روی آورد.


 به گزارش خزرتیترخبرو به نقل از پیک نکا، آغاز هر برنامه مهم و یا تغییر چگونگی انجام یک برنامه در سطح شهر، به منظور مواجه نشدن با ناهماهنگی، اعتراض و یا عدم همکاری مردم با آن، نیاز ضروری به فرهنگ‌سازی پیش از اقدام عملی در آن زمینه دارد.

چراکه عدم فرهنگ‌سازی و اجرای حتی اقدامی شایسته، صرفاً به دلیل ناهماهنگی مردم موجب بروز بسیاری از اختلالات و اسباب زحمات اضافه برای مسئولان شهر می‌شود که موارد اشاره شده یکی از اصول مدیریت شهری است.

اما اصرار بسیاری از مسئولان در عدم رعایت این مهم و تصور مدیریت فضا توسط خود مردم در نهایت هم موجب ایجاد زحمت برای شهروندان شده و هم دردسر برای مسئولان مربوطه را در پی دارد.

ازجمله این موارد در شهر نکا، چراغ‌های راهنمایی‌ورانندگی نصب شده در چهار راه شهر است که پس از گذشت چندین ماه از نصب آن‌ها و حتی حضور مأموران در محل آن، هنوز هم شاهد عدم رعایت قوانین توسط بسیاری از مردم درعبور از خطوط عابر پیاده هستیم.

اگر از خطای عمدی بسیاری از رانندگان و حتی قائده نه‌چندان مطلوب چراغ راهنما در چهار راه نکا نیز بگذریم، صرف عدم آگاهی رانندگان در تطبیق چراغ راهنما با گردش‌های به راست و عدم قبول صبر و تحمل مردم، هنگام قرمز بودن چراغ راهنمای عابران پیاده، حاصل نیاندیشیدن به فرهنگ‌سازی پیش از اقدام به اجرای این طرح در سطح شهر بوده است.

از نکات راهنمایی‌و‌رانندگی شهر که بگذریم، از جمله اقدامات مشابه نیز اعتقاد شهردار نکا در بسیاری از جلسات و برنامه‌ها نسبت به حل‌وفصل بسیاری از امور به دست خود مردم مانند بریدگی‌ها و دوربرگردان‌های سطح شهر است که پرداختن به آن زمان مناسب خود را می‌طلبد.

اما نکته قابل توجه در عدم همراهی مردم با مأموران شهرداری در جمع‌آوری زباله‌ها است که عدم رعایت زمان مناسب قرار دادن کیسه‌های زباله در مکان مورد نظر و جمع آن توسط مأموران شهرداری، آلودگی شهر، ایجاد صحنه‌های نامطلوب در اثر هجوم حیوانات، تجمع حشرات، جوندگان و سگ‌های ولگرد را نیز به همراه داشته است.

در همین زمینه، پس از گذشت پنج ماه از زمان تغیر روش جمع‌آوری زباله‌های خانگی توسط شهرداری به صورت شبانه، عدم توجه برخی از شهروندان، صدای شهرداری را درآورد و آن‌ها را مجبور به توزیع اعلامیه‌ای در این موضوع در منازل مردم کرد.

حال سوال این است که آیا آگاه ساختن مردم چند ماه قبل از شروع این طرح نمی‌توانست به همکاری بیشتر شهروندان با آن منجر شده و انجام وظایف و خدمات شهرداری را با زحمت و مشکلات کمتری مواجه سازد.

در ادامه اعلامیه شهرداری نکا قابل مشاهده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :