آخرین عناوین

دوشنبه 7 دی 1394-16:46 کد خبر:18245

عدم پاسخگویی مسوولان!!!!

خودداری راننده آمبولانس از اعزام بانوی معلول مرزن آبادی به بیمارستان چالوس

نکته دردآور این است راننده آمبولانس بدون آنکه دلیلی برای همراهان بیمار داشته باشند او را پیاده می کند و متاسفانه برخی مسوولان مربوطه حتی به تماسهای تلفنی پاسخ نمی دهند و این جای سوال دارد!!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، وضعیت درمانگاه مرزن آباد و نبودن آمبولانس دولتی که در مواقع ضروری بیماران را در اسرع وقت به بیمارستانهای شهرهای اطراف برساند بارها توسط مسوولین شهر و بخش مرزن آباد در جلسات شهرستانی و استانی عنوان شد.

 در این درمانگاه که علاوه بر شهر، روستاهای بخش و مسافران میلیونی را نیز پوشش می دهد تنها یک آمبولانس وجود دارد که آنهم خصوصی است و بیمار باید برای اعزام پول پرداخت کند.

 پیگیری های مسوولان مرزن آباد علیرغم همه تلاشها بی نتیجه ماند و همچنان مردم برای اعزام بیماران خود به بیمارستان با مشکل عمده ای به نام آمبولانس مواجه هستند.

این بار تماسهای مردمی با ما مبنی بر خودداری آمبولانس از اعزام یک بانوی بیمار که دچار نقص عضو نیز می باشد حاکی از آن است که این قصه پرغصه نه تنها تمام شدنی نیست بلکه هرروز بر ابعاد آن نیز افزوده می شود.

اکرم ابوالقاضی بانوی 40 ساله که از ناحیه پا معلول می باشد نیازمند آمبولانس درمانگاه می شود که این آمبولانس از اعزام او به چالوس خودداری می کند.

 اما نکته دردآورتر این است که بعد از تماس با اورژانس 115 و حضور آنها در درمانگاه، بیمار را سوار بر آمبولانس می کنند اما بعد از دقایقی بدون آنکه دلیلی برای همراهان بیمار داشته باشند او را پیاده و از محل خارج می شوند!!

در تماسی که با بیمار، اکرم ابوالقاضی داشتیم، وی در حالیکه به شدت از تنگی نفس رنج می برد تنها یک جمله گفت: به من بگویند چرا وقتی مرا سوار بر آمبولانس کردند بدون آوردن دلیل پیاده و از اعزام خودداری کردند؟!

نادرقلی ردایی از همسایه های بیمار نیز به مرزن نیوز گفت: این بیمار در این شهر غریب بوده و ضمن اینکه از ناحیه پا فلج می باشد از ناراحتی تنفسی نیز رنج می برد.

وی افزود: عروس بنده بعنوان همراه بیمار به 115 زنگ می زند و 115 در حالیکه در محوطه درمانگاه بیمار را سوار کرده بود، او را پیاده کرد و از اعزام او سرباز زد، به راستی این مرز مهر و عاطفه ماست؟

سید جلال نجفی نماینده شرکت گاز بوتان در مرزن آباد نیز در این رابطه اظهارداشت: بعنوان یک شهروند مرزن آبادی این اقدام 115 را محکوم کرده و از مسوولان می خواهم با خاطیان به شدت برخورد کنند.

یکی دیگر از همراهان بیمار نیز گفت: بیمار داخل آمبولانس می لرزید و حتی دقایقی که سوار بر آمبلولانس بود از گذاشتن یک پتو بر روی او خودداری کردنددر چنین موقعی که بیمار نیاز به کمک دارد یکی می گوید باید پول بگیرم و دیگری می گوید وظیفه من نیست.

با مشاهده این وضعیت بیمار را توسط آژانس به بیمارستان اعزام کردیم، البته این اتفاق بارها افتاده و تا زمانی که مسوولان به وعده های خود عمل نکنند آخرین بار نیز نخواهد بود.

محمد ردایی عضو شورای اسلامی شهر مرزن آباد با ابراز تاسف از عمل غیرانسانی رانندگان آمبولانس در پرهیز از اعزام یک بیمار معلول به چالوس گفت: بارها مشکل نداشتن آمبولانس را به گوش مسوولان استانی، نماینده مجلس و دیگر مسوولان شهرستان رساندیم اما همچنان مردم برای اعزام عزیزان خود با مشکلات عدیده مواجه هستند.

محمد ردایی عضو شورای اسلامی شهر مرزن آباد با ابراز تاسف از عمل غیرانسانی رانندگان آمبولانس در پرهیز از اعزام یک بیمار معلول به چالوس گفت: بارها مشکل نداشتن آمبولانس را به گوش مسوولان استانی، نماینده مجلس و دیگر مسوولان شهرستان رساندیم اما همچنان مردم برای اعزام عزیزان خود با مشکلات عدیده مواجه هستند.

محمد ردایی با بیان اینکه آمبولانس درمانگاه برای اعزام بیماران از آنها طلب پول می کند گفت: از آنجا که عمده مردم این شهر از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستند حتی شهردار محترم با موافقت شورای شهر اعلام کرده کسانی که نیاز به اعزام بیمار به شهرهای اطراف را داشته باشند به بهانه نداشتن پول از اعزام آنها خودداری نکرده و هزینه اش را از شهرداری دریافت نماید.

وی تاکید کرد: از آنجا که وظیفه آمبولانس نجات جان بیماران و اعزام سریع آنها به مراکز درمانی است، متاسفانه اینبار فاجعه دیگری رخ داد و آمبولانس 115 درحالیکه بیمار را سوار کرده بودند بعد از دقایقی آن را پیاده و از اعزام او خودداری کردند.

 ردایی با بیان اینکه از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مردم، بهداشت چالوس و دیگر متولیان امر می خواهیم پاسخگوی این کمکاری ها در خصوص درمانگاه و عدم اعزام بیماران باشند اظهارداشت: اینگونه اقدامات غیر انسانی به هیچ وجه بخشودنی نیست.

رییس کمیته توسعه و آبادانی بخش مرزن آباد خطاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با همه پیگیری مسئولین مرزن آباد جهت بهتر شدن وضعیت بهداشت و درمان، با احداث درمان بستر و یا اورژانس و بازگرداندن آمبولانس درمانگاه از بخش خصوصی به دولتی به دلیل وضعیت اسفناک درمان در این بخش و عدم توانایی پرداخت کرایه آمبولانس توسط  اقشار کم بضاعت و بی بضاعت  و با توجه به نارضایتی بسیاری از بیماران که موجب گردید شهردار محترم کرایه سه سرویس انتقال بیماران اورژانسی بی بضاعت را به صورت پیش پرداخت  به مسئول مربوطه پرداخت نماید و با تاکید به انتقال و دریافت کرایه از شهرداری در موارد اضطرار متاسفانه بازهم شهروندان شاهد خودداری از انتقال بیمار توسط آمبولانس درمانگاه مرزن آباد و به دنبال آن امتناع اورژانس به دلایل نامعلوم و تمسخر بیمارو همراهان بوده که نارضایتی شدید مردم و مسئولین را به وجود آورده است !!؟

وی در پایان تاکید کرد: شاید بهانه یا توجیهی برای عدم احداث و ایجاد بستر مناسب درمانی برای شما وجود داشته باشد ولی عدم تکریم بیماری که خطر مرگ او را تهدید می کند،  داغدار نمودن خانواده ها به خاطر صد هزار تومان ، و بی مسئولیتی برخی از کادر درمان و اورژانس مربوطه هیچ توجیه منطقی و قانونی نداشته و با شرافت انسانی سازگار نیست.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر مرزن آباد نیز گفت: بیش از دوسال از عمر شورای چهارم گذشته و طی این مدت به اتفاق همکارانم بارها پیگیر مشکلات مربوط به درمانگاه بودیم اما هرگز پاسخ و اقدام درستی  ندیدیم.

خدیجه سام دلیری با تاکید بر اینکه موضوعی که با جان مردم در ارتباط است باید در اولویت کار مسوولان مربوطه قرار داشته باشد افزود: جدی نگرفتن مشکل درمانگاه و تاخیر در احداث درمان بستر و نبود آمبولانس تبدیل به معضل جدی در منطقه بخش و شهر مرزن آباد شده است.

وی تصریح کرد: درمانگاه بدون امکانات مرزن آباد نه تنها به شهر بلکه به کل بخش خدمات می دهد و با توجه به موقعیت این شهر در محور کندوان و حضور میلیونی مسافر در منطقه باید به مسافران نیز ارایه خدمت کند اما از کمترین امکانات هم برخوردار نبوده و به هیچ عنوان حتی پاسخگوی مردم بومی هم نیست.

اگر در توان شان نیست درمان بستر را احداث کنند حداقل به فکر درمانگاه باشند و صدای اعتراض مسوولان و مردم شریف این منطقه را بشنوند.

سام دلیری در پایان با ابراز تاسف از رفتار رانندگان آمبولانس با بیمار معلول مرزن آبادی گفت: متاسفانه برخی مسوولان مربوطه حتی به تماسهای تلفنی ما پاسخ نمی دهند و این جای سوال دارد!!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :