آخرین عناوین

دوشنبه 25 آبان 1394-9:32 کد خبر:17008

جدیدترین اظهار نظر عضو قبلی شورای شهر ساری!!

برکناری مدیران بی کفایت مهمترین مطالبه شهروندان

عضو قبلی شورای شهر ساری گفت:مهمترین مطالبه شهروندان استان، برکناری مدیران بی کفایتی است که باعث عقب ماندگی و رکود اقتصادی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر،کوروش یوسفی افزود: به باور بسیاری از کارشناسان و منتقدان منصف، یکی از اساسی ترین علت عقب ماندگی و رکود اقتصادی در استان مستعد و با ظرفیت مازندران، بکارگیری و مکان گزینی نه چندان مطلوب مدیران در دستگاههای اجرایی است.

وی خاطر نشان کرد: تحليل كارشناسي وآسيب شناسي مسئله توسعه نيافتگي مازندران بيانگر اين حقيقت تلخ است كه حضور مديراني غير متخصص و عموما با سطح تحصيلاتي پايين و غيرمرتبط در مناصب مختلف يكي از مهمترين علل حاكميت ركود در تمامي بخش هاي توسعه استان مازندران است كه متاسفانه تاكنون كمتر بدان پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: اين گروه از مديران كه به جاي كار درماني ،حرف درماني را وجهه همت خود ساخته اند اگر در فرآیندی شایسته سالار و با لحاظ نمودن مؤلفه های تصریح شده در مدیریت اسلامی مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند، یقینا باید جای خود را به افرادی شایسته تر بدهند.

یوسفی افزود: واقعيت اين است كه در بسياري از انتصابها و عزل و نصب ها به ميزاني كه به مسئله تعهد ديني و اخلاقي توجه مي شود به تخصص و قابليتهاي علمي و مديريتي فرد توجه نمي شود.

 از اين رو بايد گفت ،آنچه امروزه بعنوان تراژدي مديريت در استان مازندران مورد توجه كارشناسان و تحليل گران است ناشي از همين معضل بنيادين مي باشد كه علي رغم پيگيري هاي بسياري از دلسوزان متاسفانه به لحاظ سيطره لابي هاي سياسي براصول شايسته سالاري  تاكنون منتج به نتيجه اي موثر نشده است.

وی گفت: بی شک تحقق  اين مطالبه مشروع شهروندان منوط به ارزیابی دقیق مدیریت ارشد استان از وضعیت و کیفیت عملکرد مدیران زیرمجموعه خویش است.

امر بسیار مهمی که در صورت تحقق می تواند گره از نابسامانیهای بسیاری بگشاید و اسباب حضور شایسته گان را در مناصب مدیریتی فراهم سازد.

یوسفی تصریح کرد: بی گمان تحقق اهداف راهبردي توسعه در استان مستعد مازندران نيز در گرو همت مدیرانی متعهد والبته متخصص است.

 مدیرانی که ضمن دارا بودن سجاياي ديني و اخلاقي كه پيش شرط تصدي مسووليتها در نظام اسلامي است از تخصص كافي و مرتبط با حوزه مديريتي خويش نيز برخودار باشند تا ضمن وقوف کامل بر اهمیت و حساسیت مسؤولیتی که برعهده مي گيرند،بتوانند در پرتو  برنامه ريزي صحيح و استفاده از همه ظرفيتها در فرآيند توسعه استان موثر واقع شوند.

این مدرس دانشگاه با تاكيد برضرورت بازنگري در كيفيت عزل و نصب ها و بررسي دقيق عملكرد مديران دستگاههاي اجرايي استان و همچنين چرايي تداوم حضور مديران كم كار،غير متخصص و بی کفایت در مناصب مديريتي گفت: از نمايندگان مردم استان در خانه ملت انتظار مي رود اين مسئله را فراتراز شعاري تبليغاتي بعنوان يكي از مطالبات مهم شهروندان در دستور كار قرار دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مهندس
    دوشنبه 25 آبان 1394-12:10


    درود بر دکتر عزیز و توانمند شهرمان. ایشان لایق نمایندگی شهرمان هستند. به امید پیروزی ایشان