آخرین عناوین

شنبه 28 مهر 1403-8:19 کد خبر:134227

هواشناسی مازندران هشدار داد:

بارش های سنگین در راه است/هشدار سیلابی برای ۲ شهر مازندران

هواشناسی مازندران اعلام کرد، به ورود سامانه ناپایدار جوی پیش‌بینی می‌شود که هوای مازندران بارانی برای دو شهر نور و نوشهر سیلاب پیش‌بینی کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر، سامانه‌های جهانی هواشناسی بارش‌های سنگینی در پنج روز پیش‌رو برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی کرده‌اند.

طبق این پیش‌بینی‌ها بارش تجمعی در روزهای پیش رو در بخش‌هایی از استان‌های گیلان و مازندران از ۲۳۵ میلی‌متر عبور خواهد کرد.

سازمان مدیریت منابع آب نیز برای دو شهر نور و نوشهر سیلاب پیش‌بینی کرده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با ورود سامانه ناپایدار جوی، آسمان مازندران ابری و با وزش باد همراه خواهد بود و در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده علاوه بر بارش پراکنده باران و وزش باد در مناطق غرب و مرکزی، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت ضمن اینکه از شامگاه یکشنبه بارندگی در سطح استان گسترش خواهد یافت و تا روز سه‌شنبه نیز به طور متناوب تداوم دارد.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه ناپایدار جوی و خنک‌تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۲ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر با ۱۰ تا ۱۱ درجه کاهش در روز یکشنبه به ۲۲ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

طبق این جدول، میانیگن دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه، با هشت درجه کاهش در روز یکشنبه به ۲۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جمعه با ۱۰ تا ۱۱ درجه کاشه در روز یکشنبه آینده به ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اعلام کرد که با شکل‌گیری جریان‌های شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، از امروز تا صبح دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳، وزش باد شدید و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه سرعت وزش باد به ۷۲ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج‌ها به ۳.۲ متر خواهد رسید، این شرایط می‌تواند منجر به غرق شدن شناگران و قایق‌های تفریحی و صیادی، غرق شدن شناورهای صیادی کیلکا و شناورهای متوسط، و ایجاد اختلال در ورود و خروج شناورها به بنادر و بارگیری و تخلیه در بنادر شود.

هواشناسی توصیه می‌کند که از شنا و فعالیت‌های گردشگری در این بازه زمانی خودداری شود.

همچنین، صیادی ممنوع اعلام شده است و لازم است در ورود و خروج شناورها به بنادر و تخلیه و بارگیری به دلیل وزش باد و بارندگی، مراقبت‌های لازم انجام شود.

به گزارش خزرتیترخبر، از دوشنبه شب تا چهار‌شنبه شاهد آسمانی ابری همراه با کاهش تدریجی دما، بارش متناوب باران و وزش باد(گاهی نسبتاً شدید) و در ارتفاعات سردسیر کوهستانی با بارش برف خواهیم بود‌./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :