آخرین عناوین

سه شنبه 19 تير 1403-10:32 کد خبر:133123

متخصص بیمار‌های عفونی و گرمسیری اعلام کرد:

موردی از تب دنگی در مازندران مشاهده نشد

متخصص بیمار‌های عفونی و گرمسیری گفت: تاکنون موردی از تب دنگی در استان مازندران مشاهده نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر، فرهنگ بابامحمودی در خصوص بیماری تب دنگی یا کمرشکن اظهار کرد: تب دنگی بیماری ویروسی است که بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دیده می‌شود نوع خفیف آن با تب و علائم مشابه آنفلوانزا مشخص شده و نوع شدید بیماری می‌تواند خونریزی جدی، افت شدید فشارخون و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد.

براساس این گزارش، وی بیان کرد: تاکنون در استان مازندران موردی از تب دنگی مشاهده نشده است.

متخصص بیمار‌های عفونی و گرمسیری خاطرنشان کرد: تب دنگی به طور مستقیم از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود، بلکه از طریق گزش پشه آلوده است که ابتدا فرد آلوده را نیش زده و سپس ویروس را به فرد دیگری منتقل می‌کند.

بابا محمودی با اشاره به اینکه وقتی یک پشه حامل ویروس دنگی انسانی را نیش می‌زند، ویروس وارد سیستم خونی او می‌شود و عفونت را آغاز می‌کند، گفت: علائم این بیماری شامل سردرد، کمردرد و پشت درد، تب معمولاً شدید و در برخی موارد خارش و جوش در قسمت‌های مختلف بدن است.

تب دنگی به عنوان «تب استخوان شکن» نیز شناخته می‌شود، چرا که به دلیل درد شدید حاصل از آن بیمار تصور می‌کند، استخوان‌هایش در حال شکستن است.

وی با اعلام اینکه تشخیص این بیماری از روی علائم می‌تواند کمی دشوار باشد زیرا علائم اولیه آن شبیه به آنفلوانزا بوده و ممکن است نشانه‌هایی شبیه به بیماری مالاریا یا حصبه هم داشته باشد، تصریح کرد: درمان تب دنگی به تسکین علائم آن، نظیر تب، درد عضلانی، سردرد، و استفاده از آب و الکترولیت‌ها برای جبران از دست دادن مایعات بدن تأکید دارد.

به گزارش خزرتیترخبر، متخصص بیمار‌های عفونی و گرمسیری اظهار کرد: اگر به مناطقی که این ویروس شایع است سفر کرده‌اید و علائمی شبیه به تب دنگی دارید، حتما با متخصص عفونی مشورت کنید./علوم پزشکی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :