آخرین عناوین

يکشنبه 17 تير 1403-8:37 کد خبر:133093

معاون دادگستری کل مازندران اعلام کرد:

سند تک برگ برای املاک خاندان پهلوی صادر نمی‌شود

معاون دادگستری کل مازندران گفت: از سوی اداره ثبت،هیچ سند تک برگی برای املاک خاندان پهلوی صادر نمی‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمرتضی موسوی در خصوص مشکلات موجود در خصوص اراضی کشاورزی روستای ولوجا شهرستان میاندورود به دلیل واگذاری املاک دوره پهلوی به برخی ایادی و اخذ و صدور سند برای این املاک، اظهار کرد: اراضی تحت تصرف کشاورزان در زمان رژیم منحوس پهلوی به یک نحوی به ایادی واگذار شد.

براساس این گزارش، وی افزود: قریب به یک هزار قطعه زمین در قالب سه، چهار و پنج هزار متری در زمان طاغوت با تنظیم سند دفترچه‌ای به برخی ایادی در سراسر کشور واگذار شد، منتهی از دادگاه هیچ حکمی برای خلع ید کشاورزان صادر نشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت دادگستری کل مازندران، خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر، تقریبا چند نوبت اسناد جدید را خلع ید کردند و چهار حکم هم صادر شد که پرونده در دادگاه قانون اساسی مطرح شد.

موسوی ادامه داد: نزدیک به ۸۰۰ پلاک‌ فرعی از آن پلاک اصلی که جزو انفال بوده برای ایادی رژیم منحوس پهلوی صادر شد طبق آخرین حکم صادر شده، آن معامله باطل شده است؛ یعنی رای قطعی برای واگذاری انفال به رژیم پهلوی صادر شد.

وی تاکید کرد: رای در دادگاه مازندران صادر و دادگاه تجدیدنظر تایید کرده است و آن معامله باطل شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت دادگستری کل مازندران، با بیان اینکه نزدیک به ۴۰۰ برگ سند تک برگ در سال ۹۳ صادر شد و جلوی آن گرفته شده است و آن اسناد نیز بی‌اعتبار شده است؛ گفت: از سوی اداره ثبت نیز هیچ سند تک برگی صادر نمی‌شود./دادگستری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :