آخرین عناوین

پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-2:50 کد خبر:132

مدیرعامل شرکت توزیع مازندران خبر داد:

صرفه جویی 102مگاواتی مصرف برق توسط مشترکان مازندرانی

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به همکاری 88 واحد صنعتی با شرکت توزیع برق استان، افزود یک هزار و 860 مگاوات در مصرف برق مشترکان شرکت توزیع برق کشور صرفه‌جویی شد که سهم مازندران از این مقدار 102 مگاوات بوده است.


 

به گزارش خزرخبر، منوچهر جعفری در همایش مدیریت مصرف برق صنایع در باشگاه برق استان، با اشاره به مشکلاتی که صنعت برق در پنج سال اخیر به دلیل نقدینگی داشته دچار عقب ماندگی هایی شده است، گفت: امیدواریم با فرهنگ درست مصرف کردن مشکلات موجود رفع شود.

وی با اشاره به همکاری 88 واحد صنعتی با شرکت توزیع برق استان، خاطر نشان کرد: یک هزار و 860 مگاوات در مصرف برق مشترکان شرکت توزیع برق کشور صرفه‌جویی شد که سهم مازندران از این مقدار 102 مگاوات بود.

جعفری از احداث نیروگاه خورشیدی در مازندران خبر داد و اظهار داشت: با راه اندازی این نیروگاه ۶۰ مگاوت برق از طریق انرژی خورشیدی تولید می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان نسبت به سال های گذشته افزایش داشته اند، تصریح کرد: تعداد واحدهای صنعتی استان در سال گذشته با 17 درصد افزایش به هشت هزار واحد رسیده است.

جعفری گفت: پیش‌بینی ما برای مصرف امسال مشترکان برق، 50 هزار مگاوات بوده که دو هزار مگاوات اختلاف بین تولید و مصرف وجود دارد که باید با تدابیری جبران شود.

وی با بیان اینکه 700 مشترک صنعتی با مصرف بیش از 200کلیو وات در استان داریم، افزود: سال گذشته مصرف برق صنایع در کشور 46 هزار مگاوات بوده که پیش بینی می شود امسال به 50 هزار مگاوات برسد.

جعفری با اشاره به  کسب رتبه مازندران در 32 شرکت توزیع برق کشور خاطر نشان کرد: فرهنگ درست مصرف کردن در استان در حال نهادینه شدن است.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه ۷۹ درصد از مشترکان برق مازندران خانگی هستند، گفت: مشترکان خانگی ۴۲ درصد برق تولیدی مازندران را مصرف می کنند.

شجاع محمودی عالمی با اشاره به وجود یک میلیون و 136 هزار مشترک در مازندران،خاطر نشان کرد: بهای تمام شده هر کیلووات ساعت انرژی بین 180 تا 210 تومان است.

محمودی افزود: یک درصد از مشترکان شرکت توزیع برق استان واحدهای صنعتی هستند.

وی همچنین از اجرای برنامه‌هایی برای مشترکان بخش خانگی در زمان پیک مصرف انرژی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: پنج هزار نفر از بانوان خانه‌دار برای استفاده صحیح و بهینه  مصرف برق آموزش دیده اند.

محمودی با اشاره به سه برابر شدن تعرفه برق در ساعات پیک مصرف، اظهار داشت: واحدهای صنعتی باید تعطیلات تابستانه را در زمان پیک مصرف انرژی قرار دهند.

وی با اشاره به شرایط آب‌ و‌ هوایی مازندران گفت: استفاده از کولرهای گازی در روزهای گرم تابستان بار مضاعفی را به شبکه توزیع برق  وارد می‌کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :