آخرین عناوین

دوشنبه 20 فروردين 1403-16:31 کد خبر:131109

رییس پلیس فتای مازندران هشدار داد:

کلاهبرداری در پوشش حراج ویژه عید سعید فطر

رییس پلیس فتای مازندران نسبت به کلاهبرداری در پوشش حراج ویژه عید سعید فطر هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، سامع خورشاد نسبت به کلاهبرداری در پوشش حراج ویژه عید سعید فطر هشدار داد و افزود: با توجه به تبلیغات گسترده حراج ویژه عیدانه در فضای مجازی هموطنان فریب تبلیغات وسوسه انگیز مجرمان سایبری را که ادعا دارند با تخفیف ویژه عید فطر کالای خود را پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروشند را نخورند.

براساس این گزارش، وی گفت: مجرمان سایبری با ارائه طرح فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز اقلام خوراکی، لوازم خانگی و سایر ملزومات ضروری را در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با قصد ترغیب شهروندان تبلیغ می‌کنند.

وی اظهار داشت : کلاهبرداران با ایجاد انگیزه در خریداران، با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از شهروندان می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

خورشاد ادامه داد: متأسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچ گونه کالایی دریافت نمی‌کنند و در اغلب موارد شخصی پاسخگو نیست و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

وی به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه عید سعید فطر، قیمت‌هایی باور نکردنی نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین نیز هستند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس و یا واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه برای خرید آنلاین جدا خودداری کنید و در هنگام خرید آنلاین حتماً توجه داشته باشید که درگاه بانکی فیشینگ نباشد؛ درگاه پرداخت بانکی به آدرس https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

به گزارش خزرتیترخبر، رئیس پلیس فتای استان مازندران از هموطنان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید./خبر پلیس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :