آخرین عناوین

پنجشنبه 3 اسفند 1402-18:57 کد خبر:130665

با رئیس کل دادگستری مازندران صورت گرفت:

معارفه دادستان جدید شهرستان سوادکوه

طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، دادستان جدید شهرستان سوادکوه معارفه  و منصوب شد.


به گزارش خزرتیترخبر، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، از زحمات محمد خانلری تقدیر و برای ادامه خدمت به عنوان رئیس دادگستری چالوس معرفی و همچنین محمد باقری به عنوان دادستان شهرستان سوادکوه معارفه شد.

براساس این گزارش ، رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زیراب سوادکوه، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و پیش رو بودن میلاد امام زمان(عج) با بیان اینکه حضرت به عدالت گستری در زمین مشهور است، اظهار داشت: در دوران ظهور اصل عدالت در همه مسائل کلی و فرعی جریان می‌یابد و به کسی ستمی روا نمی‌شود، و همه در آماده‌سازی زمینه ظهور وظیفه داریم و این نظام جمهوری اسلامی همه چیز را برای تحقق ظهور فراهم نموده تا زمینه را فراهم آوریم.

محمدصادق اکبری افزود: دستگاه قضا به لحاظ وظیفه قانونی و شرعی که دارد این وظیفه برایش پررنگ‌تر و مهم‌تر است، چرا که وظیفه ما اجرای عدالت است، عدالت یعنی هر چیزی به درستی انجام و در جای خود قرار داده شود‌.

رئیس کل دادگستری مازندران، تصریح کرد: برای انجام این وظیفه سخت، آفات و موانعی هست که باید آنها را بشناسیم و با مجاهدت کنار بزنیم، مهم‌ترین مانع و آفت در اجرای عدالت، هواپرستی است، اگر توانستیم خداخواهی را به دل‌خواهی مقدم بدانیم، مجاهد پیروز در راه خدا هستیم؛ در این ماموریت هجوم هوای نفس زیاد است چون ماموریت سنگین، مهم و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه شیطان در مقابل ما تلاش می‌کند و باید با مجاهدت ماموریتی که داریم را درست پیش ببریم، گفت: با توکل به خدا و توسل به ائمه در مسیر درست حرکت کنیم و ماموریت را به درستی به سرانجام برسانیم تا موقعی که امام زمان( عج) ظهور کردند کارنامه خوبی داشته باشیم و مستقیم از آن حضرت ابلاغ حل و فصل دعاوی، احقاق حق و ابطال باطل را بگیریم.

اکبری باتوجه به پیش رو بودن انتخابات، حضور پر شور مردم در ادوار گذشته را دشمن‌شکن و امیدآفرین توصیف کرد و اظهار کرد: دشمنان تلاش و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا مردم در انتخابات حضور موثر نداشته باشند و مشارکت پایین باشد و با این عمل انتخابات را دچار ایراد بدانند و به این نتیجه برسند که جمهوری اسلامی به پایان خط رسیده چراکه ناموفق بوده و مردم همراهی نمی‌کنند پس می‌توانیم نقشه‌های خائنانه را عملی کنیم اما مردم در 11 اسفند حضوری پر شور‌تر از قبل خواهند داشت و پایان 11 اسفند آغاز روزی است که دشمن در نهایت یاس و نا‌امیدی قرار می‌گیرد و ایران مثل همیشه سربلند در میدان نبرد با دشمن خواهد بود.

وی بیان کرد: باید همگان تلاش کنیم تا زمینه حضور مردم را فراهم کنیم و از هر اقدامی که باعث کاهش حضور می‌شود دوری کنیم و هر کسی در هر مسئولیتی باید قدردان مردم باشد و علاوه بر تشکر زبانی با عملکرد درست از مردم قدرشناسی کند و هر کسی هم که بخواهد در حق مردم، نظام و جامعه جفا کند باید با قاطعیت و دقت با عدل و انصاف با او برخورد شود.

محمدی رئیس دادگستری سوادکوه نیز در این مراسم با بیان اینکه پایداری در امر خدمت و قضا به ماندن نیست بلکه به کارهای انجام شده است، گفت: اجرای قوانین، عدالت و انصاف بسیار سخت است البته قوانین مشخص اما آنجا که مصادیق باید تطبیق دهیم سخت است.

وی افزود : امر قضا امری خطیر است که باتوجه به افزایش اطلاعات در فضای مجازی و جامعه، رسیدگی قضایی در سنوات آینده سخت بوده و انتظار می‌رود همگان در اجرای عدالت کنار دستگاه قضا باشند.

رئیس دادگستری سوادکوه بیان کرد: اجرای قانون و عدالت شاید خلق وضعیت کند و در برخی شرایط شاید به مذاق برخی خوش نیاید اما آنچه که مهم است اجرای عدالت است.

محمد خانلری، دادستان سوادکوه نیز در مراسم تقدیر و تودیع خود گفت: توفیق خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم سوادکوه را داشته‌ام اما دنیا محل گذر است و قبول تصدی و مسئولیت هم کوتاه است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: آنچه که اهمیت دارد نتیجه عمل است و بی‌تردید دستگاه قضا یکی از مقدس‌ترین جایگاه خدمتی برای پاسداشت شرافت و کرامت انسانی و احقاق حقوق پایمال شده کسانی است که به این مرجع پناه آوردند، قطع تجاوز و تعدی گردنکشان و متجاوزان ، دفاع از حقوق عامه و اشخاص از وظایف آن است و پایبندی به موازین شرعی و مصوبات قانونی را در این جایگاه همچون عبادت می‌دانم ./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :