آخرین عناوین

پنجشنبه 3 اسفند 1402-12:7 کد خبر:130662

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات استانداری مازندران خبر داد:

ریزش ادامه دار نامزدهای انتخاباتی در مازندران

سرپرست انتخابات مازندران گفت: در زمان اعلام تایید صلاحیت ها تعداد ۴۹۸ داوطلب در استان تایید شدند که طی این روزها با انصراف برخی از این افراد، اکنون به ۴۳۷ نفر رسیده است.


به گزارش خزرتیترخبر، سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران اظهار داشت:‌ انصراف برخی داوطلبان در روزها و ساعت های پایانی انتخابات پدیده معمول است و انتظار می رود در مدت باقی مانده تا برگزاری انتخابات، داوطلبان بیشتری از حضور در این عرصه خارج شوند.

براساس این گزارش، جواد سالار افزود: تجربه های انتخاباتی نشان می دهد در روزها و ساعات پایانی باقی مانده به انتخابات برخی داوطلبان به نفع داوطلب دیگر از صحنه انتخابات کنار می کشند و در این مدت تعداد انصرافی ها بیشتر می شود.

وی ادامه داد:‌ این حرکت تبلیغاتی داوطلبان علاوه بر انسجام بخشی به آرا باعث شور و هیجان انتخاباتی بیشتر در جامعه نیز می شود.

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۳۷ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

وی اظهار داشت: در زمان اعلام تایید صلاحیت ها از شورای نگهبان تعداد ۴۹۸ داوطلب در استان مازندران تایید خود را از این نهاد اخذ کردند و طی این روزها با انصراف بخشی از این افراد تعداد افرادی که در این عرصه باقی ماندند اکنون به ۴۳۷ نفر رسیده است.

سالار توضیح داد: مهلت قانونی انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۷۲ ساعت مانده به ساعت اخذ رای است.

به گزارش خزرتیترخبر، ‌انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

به گزارش خزرتیترخبر، تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز چهارشنبه ۲۵ بهمن و تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفند در سراسر کشور آغاز شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :