آخرین عناوین

پنجشنبه 26 بهمن 1402-18:30 کد خبر:130592

دادستان مازندران هشدار داد:

تعقیب کیفری مسئولان درصورت عدم پیگیری در رفع مشکلات

دادستان مازندران خطاب به مسئولان شهرداری نوشهر گفت: در صورت عدم پیگیری در رفع مشکلات شیرآبه‌های رهاسازی شده در طبیعت، تمامی آنان مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.


به گزارش خزرتیترخبر، در پی وقوع مشکلات پیش آمده در محل اجرای پروژه نیروگاه زباله‌ سوز منطقه ماشلگ شهرستان نوشهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران به همراه مسئول دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران، حاضر شد و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

براساس این گزارش، محمد کریمی که دبیری شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان را نیز بر عهده دارد در حاشیه این بازدید گفت: عملکرد ضعیف و ترک فعل مسئولان شهرداری نوشهر و شرکت مجری پروژه نیروگاه زباله ‌سوز نوشهر منجر شده است تا خسارات زیست‌ محیطی به بار بیاورد و در این بازدید از مسئولان و دست اندرکاران این پروژه خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این معضلات اقدام اساسی انجام دهند.

وی با بیان اینکه مسئله محیط‌ زیست خط قرمز دستگاه قضایی است، افزود: آلودگی‌های زیست ‌محیطی ناشی از کم‌ کاری و غفلت انسانی صدمات جبران ‌ناپذیری بر پیکر طبیعت وارد می‌کند که با هیچ جایگزین و یا اقدامی نمی‌توان لطمات وارده را جبران کرد.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران تاکید کرد: با هرگونه اقدام و اهمال که سلامت مردم و محیط زندگی آنان را به مخاطره اندازد و زیستگاه‌های طبیعی جانوری و گیاهی را مورد تهدید قرار دهد برخورد اجنتاب ‌ناپذیر و جدی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ترک فعل مسئولان شهرداری در پروژه نیروگاه زباله ‌سوز نوشهر، خطاب به دست اندرکاران هشدار داد در صورت عدم پیگیری در رفع مشکلات شیرآبه‌های رهاسازی شده در طبیعت، اعلام جرم خواهد شد و تمامی آنان مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

به گزارش خزرتیترخبر، وی از عموم مردم و علاقه‌مندان و فعالان حفظ محیط‌ زیست خواست تا هر گونه اقدامات این چنینی را سریعا به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال گزارش کنند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :