آخرین عناوین

پنجشنبه 26 بهمن 1402-12:47 کد خبر:130586

معاون پیش بینی هواشناسی مازندران هشدار داد:

مسافران راهی شمال نشوند/ هوای مازندران بارانی و برفی دریا مواج ‌خواهد بود

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده هوای مازندران سردتر، دریا مواج و ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی با اشاره به سرد شدن هوا در مازندران اظهار داشت: از بعدازظهر امروز افزایش ابر را در سطح استان داریم و بارش‌ها از ارتفاعات غربی استان آغاز می‌شود و به تدریج در سطح استان گسترش پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه با تقویت جریانات هوای سرد بارش‌ها به طور متناوب در استان پراکنده می‌شود، بیان کرد: هوا استان تا یکشنبه همراه با کاهش محسوس دما و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: سامانه بارشی از اواخر یکشنبه از آسمان استان خارج خواهد شد اما در این مدت رانندگان باید از تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

وی گفت: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و از شب شنبه و یکشنبه نیز بارش برف در دامنه‌ها پیش بینی می‌شود.

اسدی گفت: در این چند روز شاهد  بالا آمدن آب رودخانه‌ها  خواهیم بود و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی اختلال تردد و لغزندگی جاده‌ها را خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران به کاهش دید به علت بارش برف و کولاک اشاره کرد و یادآور شد: بارش برف و باران موجب کاهش 10 تا 15 درجه دمای هوای استان خواهد شد.

اسدی ادامه داد: پیش بینی هفت روزه وضع هوای استان مازندران  براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه ها در پنج‌شنبه هوا صاف تا نیمه ابری از بعدازظهر با افزایش ابر، وزش باد و در مناطق کوهستانی نیمه غربی استان با بارش باران و برف خواهد بود.

وی افزود: در روز جمعه هوا ابری با کاهش دما، از سمت غرب استان بتدریج با بارندگی در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد نسبتا شدید و در شنبه و یک‌شنبه هفته آینده نیز با تداوم هوا ابری با کاهش محسوس دما گاهی با بارندگی و در دامنه ها و ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دریا برای صید و صیادی مناسب نیست بیان کرد:دریای خزر از شب مواج می‌شود و برای صید و صیادی مناسب نیست.

به گزارش خزرتیترخبر، کارشناس هواشناسی مازندران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته پل سفید با دمای 28 درجه سانتیگراد، گرمترین نقطه استان گزارش شد و  و بلده هم با دمای 4 درجه سانتیگراد بالای صفر سرد‌ترین نقطه استان بود./هواشناسی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :