آخرین عناوین

چهارشنبه 25 بهمن 1402-22:4 کد خبر:130578

استاندار مازندران مطرح کرد:

مردم مازندران از کیفیت پایین نان گلایه دارند

استاندار مازندران در جلسه شورای استاندارد استان گفت : کیفیت پخت نان در مازندران نیز مورد رضایت مردم نیست و همه شاکی هستند.


به گزارش خزرتیترخبر، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای استاندارد مازندران، با اظهار اینکه استاندارد با ایمنی و سلامت مردم سر و کار دارد و رعایت مقررات نشان استاندارد در واحد های تولیدی کم است، افزود: ماموریت های دستگاه های نظارتی استان نسبت به رعایت نشان های استاندارد دقیق و صحیح انجام نمی‌شود.

براساس این گزارش، وی ایجاد و راه اندازی سامانه هوشمند نظارت مردمی بر بازار کالاهای اساسی مازندران را ضروری دانست و درعین حال توضیح داد : اگر گزارش های مردمی را داشته باشیم، باید ضمانت پیگیری مواردی که مردم اعلام می کنند، داشته باشیم.

استاندار مازندران سامانه هوشمند نظارت مردمی را عامل مبارزه با فساد توصیف کرد و ادامه داد: ‌اکنون گلایه مردم از کیفیت، کاهش وزن و بسته بندی محصولات تولیدی و صنعتی استان زیاد است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که کیفیت نان در مازندران مورد نارضایتی مردم است، اما نانوایی در این بخش تعطیل نشده است، اظهار داشت: مردم در بسیاری از کالاهای اساسی و صنعتی بی کیفیت دارای استاندارد، گلایه دارند.

سالانه حدود ۳۸۰ هزار تن و ماهانه ۳۱ هزار تن آرد بین بیش از چهار هزار و ۶۰۰ واحد خبازی که مسئولیت پخت نان در مازندران را برعهده دارند، توزیع می شود، در استان حدود پنج هزار واحد نانوایی وجود دارد و براساس آمار رسمی سرانه نانوایی در مازندران از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

حسینی پور جایگاه نظارتی اداره کل استاندارد مازندران را در بی توجهی به مقولات استاندارد ضعیف دانست و تصریح کرد: واحد های تولیدی و صنعتی که نسبت به استاندارد وزن، کیفیت و بسته بندی بی توجهی می کنند، بدون تعارف معرفی و اعمال قانون کنید.

وی ادامه داد:‌ اداره کل استاندارد مازندران باید همه تخلفات را رسانه‌ای کند تا بقیه متخلفان و کسانی که به نشان های استاندارد بی‌توجهی می کنند حساب کار را از مجموعه نظارتی ببرند.

وی گفت: رعایت پروتکل های استاندارد مازندران باید در عمل برای مردم لمس شود، در واقع مردمی سازی نظارت بر فرایند های استاندارد ضروری است.

استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که باید شرکت های دانش بنیان که نوآوری را در استاندارد سازی دارند، استفاده کرد، گفت: کیفیت محصولات تولیدی و صنعتی مازندران دغدغه جدی مردم است.

حسینی پور خطاب به اداره کل استاندارد مازندران تاکید کرد که به تذکر و اخطار در بی توجهی به نشان استاندارد اکتفا نشود، برای بازدارندگی باید متخلفان را رسانه ای کرد، این که اکنون مردم بگویند همه چیز رها شده و نظارتی بر رعایت نشان استاندارد وجود ندارد، بسیار بد است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی با بیان این که نزدیک کردن استاندارد محصولات تولیدی صادراتی مازندران با کشورهای همسایه دریای خزر بسیار مهم و ضروری است، گفت: ارتقاء تولیدات محصولات کشاورزی و صنعتی مازندران برای توسعه صادرات ضروری است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :