آخرین عناوین

دوشنبه 16 بهمن 1402-16:9 کد خبر:130511

معاون پیش بینی هواشناسی مازندران هشدار داد:

ورود سامانه بارشی به غرب مازندران/ رانندگان در محورهای کوهستانی با احتیاط برانند

معاون پیش بینی هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی به مناطق غربی استان خبر داد و گفت: احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن و محورهای کوهستانی وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد اسدی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی گفت: با عبور موج در تراز میانی جو از عصر دوشنبه 16 بهمن تا صبح چهارشنبه 18 بهمن هوای استان با بارش باران و برف در مناطق غربی و کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه  افزایش دما و وزش باد نسبتا شدید تا شدید را در مناطق جلگه‌ای داریم، افزود: در مناطق کوهستانی بویژه در نیمه غربی استان با بارش برف همراه است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه اثر استقرار سامانه جوی شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد و در ارتفاعات استان خواهد بود، تصریح کرد: احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن و اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد و ممکن است  آسیب به سازه‌های کم مقاوم وارد شود.

اسدی با توصیه به احتیاط در تردد محورهای کوهستانی  از کوهنوردان خواست فعالیت‌های کوهنوردی در ارتفاعات استان را متوقف کنند.

وی درباره پیش بینی هفت روزه وضع هوای استان مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان دو‌شنبه صاف تا نیمه ابری در ارتفاعات با وزش باد گاهی نسبتا شدید همراه است و از عصر در مناطق کوهستانی غرب استان ابری با بارش پراکنده برف پیش‌بینی ‌می‌شود.

اسدی گفت: سه ‌شنبه مناطق ساحلی و جلگه‌ای صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما از عصر با افزایش ابر، وزش باد و در شهرهای غربی استان با احتمال بارش پراکنده خواهد بود، در ارتفاعات نیز هوا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید با افزایش ابر است و در مناطق کوهستانی نیمه غربی استان بارش پراکنده برف را داریم.

به گزارش خزرتیترخبر، وی ادامه داد: از چهارشنبه تا جمعه هوا صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم  در ارتفاعات با وزش باد و در شنبه و یکشنبه نیز هوا صاف تا نیمه ابری همراه  با کاهش دما در بعضی ساعات  با افزایش ابر خواهد بود./هواشناسی مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :