آخرین عناوین

چهارشنبه 20 دی 1402-18:4 کد خبر:130218

وقتی رئیس سازمان محیط ‌زیست کلنگ وزیر کشور برای پتروشمی را شکسته می خواند!!

کلنگی که «سلاجقه» در مازندران شکست «اشتغال» نام داشت !

اینکه علی سلاجقه با غرور ادعا می‌کند کلنگی که وزیر کشور برزمین زد را شکسته است را باید حمل بر خاصیتی کرد که در برخی کتب اخلاقی و نوشتند؛ قدرت، انسان را کور و کر می‌کند.


به گزارش خزرتیترخبر، اگر فردی، رییس سازمانی به نام حفاظت از محیط‌ زیست کشور باشد و اوضاع هوا و محیط‌ زیست کشور به مرز خفگی و نابودی برسد و این مدیر دربرابر دوربین خبرنگاران بگوید «کاری از دستش ساخته نیست و مردم باید تحمل کنند یا ادعا کند که با این سمت و سویی که گرفته شده، حداقل تا ده سال آینده، مشکل خواهد شد یا بگوید اگر شرایط اقلیمی کمک کند از سال‌های آینده این شرایط را در پایتخت نخواهیم داشت» در هر کشوری باشد اگر آن مدیر را محاکمه و زندانی نکنند، حتما وی را عزل می‌کنند تا درس عبرتی برای سایرین شود و مدیر دیگری به جای وی می‌نشانند شاید حرکتی بزند و کاری بکند. اتفاقی که هنوز درخصوص رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور نیفتاد.

براساس این گزارش، اما علی سلاجقه که سوءتدبیر و ناکارآمدی خود را در موضوع آلودگی هوا و نابودی محیط ‌زیست کشور با صدایی بلند اعلام کرد و افزون بر آن، دستان خود را به نشانه تسلیم بالا برد و با صراحت به خبرنگاران گفت که کاری نمی‌تواند بکند، در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری صدا و سیما مدعی شد هیچ پروژه‌ای بدون مجوز زیست‌ محیطی در کشور در دستِ ساخت نیست.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور با تاکید براینکه بدون مجوز محیط ‌زیست، کلنگی بر زمین نمی‌خورد، ادعا کرد: در این دولت یک بار کلنگی بدون اجازه محیط‌ زیست به زمین خورد (پتروشیمی گهر مازندران) که آن کلنگ هم یک ‌بار برای همیشه شکسته شد.

درخصوص این ادعای گزاف باید چند نکته را به ایشان یاداور شویم

نخست این ‌که همه می‌دانند که این کلنگ توسط «احمد وحیدی» وزیر کشور دولت سیزدهم و در نخستین سفر استانی دولت در روز جمعه 20 اسفند 1400 بر زمین زده شد و «احمد وحیدی» که به‌عنوان نماینده رییس‌جمهوری در این مراسم حضور یافت، انتفاع شخصی یا جناحی در این میان نداشت.

نکته بعدی اینکه حضور احمد وحیدی در این کلنگ‌زنی در روستای حسین‌آباد بهشهر نیز پس از اقدامات اولیه قانونی اعم از اخذ همه مجوزها ازجمله مجوز اولیه محیط ‌زیست و همچنین پس از تحویل زمین به پیمانکار پروژه انجام شد و گزارش مفصّل و دقیق مربوط به اخذ مجوزها در نامه شماره 311701 مورخ  3/10/1401 سازمان بازرسی کل کشور که با امضای «ذبیح‌الله خداییان» خطاب به «ابراهیم رییسی ریاست ‌جمهوری» نوشته شد، آمده است.

اینکه علی سلاجقه با غرور و افتخار ادعا می‌کند کلنگی که «احمد وحیدی» برزمین زد را شکسته است را باید حمل بر خاصیتی کرد که در برخی کتب اخلاقی درخصوص تأثیرات سوء «قدرت» آورده و نوشتند «قدرت»، انسان را کور و کر می‌کند به‌ ویژه اگر فردی ظرفیت و اندازه جایگاهی که به وی سپرده می‌شود را نداشته نباشد.  

چه کسی است که نداند سردار احمد وحیدی که به‌عنوان وزیر کشور در دولت سیزدهم حضور دارد، از فرماندهان ارشد جبهه و جنگ در هشت سال دفاع مقدس بود و زمانی معاون اطلاعات سپاه و زمانی نیز فرمانده نیروی قدس بود.

وی همچنین جانشینی فرماندهی کل قوا در فرماندهی انتظامی و ریاست شورای امنیت کشور را برعهده داشت، احمد وحیدی همچنین از سال ۱۳۹۰ تا امروز عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

این چند سطر خلاصه و چکیده سوابق بلند و درخشان «احمد وحیدی» است که تلاش کردیم در چند سطر خلاصه کنیم اما اگر علی سلاجقه بخواهد از سوابق خود در خدمت به این مرز و بوم ببالد، چه می‌گوید ؟ احتمالاً چیزی برای گفتن ندارد و همان بهتر که ندارد وقتی محیط ‌زیست که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موضوعی حاکمیتی است در زمان مدیریت وی، تاراج شد و مردم در بسیاری از شهرها مشکل تنفس دارند و وی هیچ اقدامی نمی‌کند و ادعا دارد تا ده سال آینده مشروط به مساعد شده وضعیت آب و هوا، مشکل را حل می‌کند، روشن است که اگر حوزه امنیتی و نظامی به وی سپرده می‌شد،  امروز کجا بودیم.

علی سلاجقه حق دارد به احمد وحیدی توهین آشکار و ادعا کند کلنگی که توسط وزیر کشور دولت سیزدهم که مهم‌ترین و محوری‌ترین وزیر دولت است - هم از نظر جایگاه این وزارت‌خانه و هم از منظر توانمندی‌های فردی شخص وزیر- را بر زمین زد و شکست، اگر سکوت و نجابت بسیاری از بزرگان دولت و مجلس در برابر «علی سلاجقه» نبود، وی به خود چنین اجازه‌ای نمی‌داد تا درخصوص کارآمدترین و موفق‌ترین وزیر کابینه با چنین ادبیات سخیفی سخن بگوید.

نکته مهم بعدی این است که مدیران ارشد دولت سیزدهم و نمایندگان مجلس مرکز استان بارها ادعا کرده بودند «سد فینسک» مجوز زیست‌ محیطی ندارد اما با اظهارات جدید معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشورکه ادعا کرد هیچ طرحی بدون مجوز زیست‌ محیطی در حال اجرا نیست و با توجه به این نکته که سد فینسک درحال ساخت است و مجوز انحراف آب آن نیز صادر شده است، باید گفت این طرح مجوز زیست ‌محیطی دارد و لازم است نمایندگان مرکز استان مازندران پیگیر ماجرا باشند ظاهراً در سازمان حفاظتِ محیط ‌زیست کشور در دوران ریاست علی سلاجقه، برنامه‌ها با هدف نابودی محیط‌ زیست کشور تنظیم و اجرا می‌شود./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ک
    يکشنبه 8 بهمن 1402-13:19


    کلنگ شکسته شده ؛ آمال و آرزوی خیلی از جوانان بیکار بوده وهست
    چرا محیط زیستی که خودش مجوز داده بود باید سلیقه ای کار کند
    واقعا دراین دولت که شعار مردمی و انقلابی می دهد باید افرادی بیایند که فقط شعار می دهند
    میانکاله که خشکیده
    محیط زیست مازندران که با این مدیر بی عرضه اش نابوده شده . محیط بانان و مردم همه وهمه ازش ناراضی . مغرور، فقط با دوستانش در دانشگاه زد و بند می کند

    • چهارشنبه 27 دی 1402-9:29


      تمام کشورهای پیشرفته دنیا در کنار داشتن محیط زیست ،توسعه صنعت دارند
      ولی محیط زیست خصوصا در مازندران بهانه شده برای افراد کوته فکر
      خوب جلوی پتروشیمی را گرفتید : میانکاله که خشکید را جواب بدهید
      مدیر محیط زیست ، کسی که با پارتی اومدی
      جواب بده : میانکاله خشک ، محیط زیست مازندران ویرانه : پسماند عفونی در مراکز دپو زباله بیداد می کند ، تمامی مرکز شیرابه را مستقیم به رودخانه می فرستند و...
      سلاجقه و دوست رد صلاحیت شده اش کاویان در این دو سال هیچ گاری نکرده و نمی کند

      • چهارشنبه 27 دی 1402-9:0


        سازمان محیط زیست و سلاجقه تعطیل .........

        • شنبه 23 دی 1402-14:0


          مدیر محیط زیست نه دوستدار طبیعت ، نه محیط زیست ، نه مردم ، نه انقلاب
          فقط دوستدار پست ومقام
          دلباخته دولت قبل در این دولت رنگ وظاهر عوض کرده و به ریش همه می خندد