آخرین عناوین

جمعه 15 دی 1402-19:58 کد خبر:130153

جدیدترین خبرهای انتخاباتی مازندران:

مهمترین اسامی تأیید و رد صلاحیت شدگان انتخابات مجلس در مازندران

مهمترین اسامی تأیید و رد صلاحیت ‌شدگان انتخابات مجلس مشخص شد، نام دو نماینده فعلی و برخی نمایندگان ادوار مازندران در مجلس در بین تأیید صلاحیت شدگان دیده نمی‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر، براساس اخبار غیررسمی از بین ۱۲ نماینده مردم مازندران از ۹ حوزه انتخابیه نام دو نماینده فعلی در کنار برخی نمایندگان ادوار مازندران در مجلس شورای اسلامی در بین تایید صلاحیت شدگان دیده نمی‌شود.

براساس این گزارش، خبر‌های غیررسمی در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی دو نماینده فعلی ساری تأیید صلاحیت شدند.

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود

در بین گزینه‌های سرشناس  داوطلبان انتخابات در این حوزه انتخابیه نیز علی‌اصغر یوسف ‌نژاد نماینده اسبق مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی که از طیف اصلاح‌طلبان است و کوروش یوسفی عضو‌‌ سابق شورای شهر ساری به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب، عالیه زمانی از کاندیدای مستقل و عبدالرضا بابایی کاندیدای دوره قبل تایید صلاحیت شدند.

در مجموع در حوزه انتخابیه ساری ۷۱ نفر تایید صلاحیت و ۳۵ نفر عدم احراز شدند.

حوزه انتخابیه بابل

در حوزه انتخابیه بابل نیز دو نماینده فعلی به نام‌های علی کریمی‌ فیروزجایی و مهدی سعادتی تأیید شدند یکی از نمایندگان اسبق بابل که در حوزه بابلسر و فریدونکنار ثبت‌نام کرده بود، تأیید صلاحیت نشده است.

در بین گزینه‌های سرشناس دیگر نیز فاطمی گزینه اصلاح‌طلبان در بابل تأیید صلاحیت نشده است و همچنین صلاحیت سید صادق موسوی بابلی و سیدمحمد سیف‌الله پور نیز تأیید نشده است.

حوزه انتخابیه نور و‌ محمودآباد

در حوزه انتخابیه نور و‌ محمودآباد عبدالوحید فیاضی نماینده اسبق مجلس، جواد اسماعیلی فعال سیاسی، ولی‌الله فرزانه نماینده فعلی مجلس، حسین ناطق نوری وابسته به خانواده ناطق اسلام دستگذار اصلاح طلب معروف ‌محمدرضا سالار تایید شدند.

حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت

همچنین در حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز محمدعلی محسنی بند پی نماینده فعلی مجلس و رضا علیخانی‌کشکک معاون سابق عمرانی استاندار مازندران نیز تایید صلاحیت شده‌اند، همچنین شهاب لهراسبی و مرتضی سام، کامران پولادی و سید رسول حسینی تایید نشده‌اند.

حوزه انتخابیه قائمشهر

در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی و سیمرغ نیز پیگیری های خبرنگار ما نشان می‌دهد کیوان مرادیان تایید صلاحیت شده است اما کمال علیپور خنکدار دیگر نماینده این حوزه انتخابیه و همچنین سیدهادی حسینی از فعالان سیاسی و نماینده اسبق مردم این حوزه انتخابیه تأیید صلاحیت نشدند.

در بین افراد سرشناس این پنج شهرستان مازندران نیز مصطفی معلمی فرزند آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده است و فرزند شهید احمد کشوری نیز تایید صلاحیت خود را برای این حوزه انتخابیه دریافت کرده است.

حوزه انتخابیه آمل

در حوزه انتخابیه آمل نیز بنا به اعلام منبع موثق رضا حاجی‌پور عدم احراز صلاحیت شد همچنین عزت‌الله یوسفیان ملا از نمایندگان ادوار گذشته تایید صلاحیت نشده است، همچنین در بین افراد سرشناس در این حوزه انتخابیه حسین قربانی از چهره‌های شاخص دوره قبل تایید صلاحیت نشده است.

به گزارش خزرتیترخبر، بنا به اعلام رئیس ستاد انتخابات مازندران قاسم عزیزاده‌گرجی تعداد هزار و ۴۵۳ نفر در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجالس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند که از این تعداد در مرحله ثبت نام اصلی تعداد ۷۴۸ نفر داوطلب اقدام به ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده‌اند./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :