آخرین عناوین

چهارشنبه 13 دی 1402-19:56 کد خبر:130127

عبوری آبروی ساری است:

قدر این درختِ همیشه سبز را بدانیم

مهدی عبوری آبروی ساری است و بر ساروی‌ها واجب است که از این آبروی ملی نهایت استفاده را ببرند و از ظرفیت هلدینگ غدیر به نفع توسعه مرکز استان مازندران استفاده کنند.


خزرتیترخبر: (عالین نجاتی) - مهدی عبوری برای ساروی‌ها رمز عبور است، رمز عبور از سالها گوشه‌ گیری و تنهایی، رمز عبور از سالها توسعه نیافتگی و تنهایی، وقتی او در عنفوان جوانی به عنوان شهردار ساری معرفی شد کمتر کسی فکر می‌کرد او انقلابی همه‌ جانبه را در ساری رقم بزند و مرکز استان مازندران را به اندازه چند دهه به پیش ببرد، اما این فرزند انقلاب که برادران شهیدش یادگار مقاومت و شجاعت بودند با تکیه بر نیروی جوانی و با به کار بستن الگوی عملگرایی موفق به سرانجام رساندن کاری شد که ۵ دهه از عهده کسی برنیامده بود.

نکته شگفت‌انگیز اینکه مخالفان عبوری که از خود میراثی جز انفعال و عقب ماندگی به جا نگذاشته بودند از همه ظرفیت‌های‌شان برای عقب راندن این طوفان جوان سود بردند، اما او با تکیه بر حمایت گسترده و بی‌سابقه مردمی و به کارگیری هوش و توانمندی خود از تمامی این موانع گذشت و یادگاری برای زادگاهش به جا گذاشت که به قول فردوسی “از باد و باران نیابد گزند”

عبوری همچنین رکوردار اولین‌ها در مازندران و شمال کشور است، او تنها شهرداری است که در زمان مدیریت خود بزرگترین پارک شمال ایران (پارک ملل) و بزرگترین مجموعه تفریحی ‌- فرهنگی شمال کشور (بوستان ولایت) را پایه گذاشت، تا پیش از عبوری پروژه های بزرگ عمرانی شهر توسط اصفهانی‌ها، تهرانی‌ها و یزدیها ساخته شده بود اما اعتماد به نفس عبوری و اطمینان او به کارگزاران محلی موجب شد که نخستین زیرگذر راه‌آهن شمال ایران (زیرگذر بلوار داراب) به دست مهندسان و کارگران ساروی ساخته شود.

با عبوری ساری از شهر اندوه به شهر شادی مبدل شد و برنامه‌ای متنوع فرهنگی، ساری را به پایتخت نشاط سالم ایران بدل نمود، نوشتن از دستاوردهای عبوری در شهرداری ساری قصه هزار و یکشب است، اما آنچنان که ذکرش رفت، حسودان این گوهر گرانبها را تاب نیاوردند و تا دستشان به کرسی قدرت رسید کمر به نابودی وی بستند.

عبوری اما بیدی نبود که با این بادها بلرزد و در اوج قدرت و موفقیت و درحالی‌ که آخرین پروژه‌ی بزرگ خود، یعنی زیرگذر شهید علمدار در میدان هلال احمر را افتتاح نمود در میان اندوه ساروی‌ها بعد از چندین سال پربرکت، عطای شهرداری را به لقایش بخشید و علی‌رغم میل خود و وعده‌ای که به ساروی‌ها داده بوده شهرداری را ترک گفت، زیرا معتقد بود نباید دشمنی با توبه زیان ساری تمام شود.

نکته تلخ اما آنجا بود که مدعیانی که در نقد و تخریب او سنگ تمام گذاشته بودند، بعد از هجرتش به پایتخت، شهرداری را با سربه زمین کوفتند و حتی سنگ روی سنگ نگذاشتند، آنچنان که این بی عملی و رخوت تا به امروز ادامه دارد و مردم ساری همچنان حسرت روزهای پرفروغ شهرداری مهدی عبوری را می‌خورند.

عبوری اما به تهران رفت و معاون محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شد و بعد از مدتی نیز به مدیرعاملی شرکت بازآفرینی شهری ایران رسید، او در آخرین ماموریت خود در دولت روحانی موفقیت‌هایی چشمگیر در شرکت بازآفرینی شهری ایران داشت و آثار خدمات وی مخصوصا در مناطق کمتر برخوردار کشور ماندگار شد، چنانکه در دوره مدیرعاملی عبوری در شرکت بازآفرینی شهری ایران مهم‌ترین اتفاقات یک دهه گذشته در سکونتگاه‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان صورت پذیرفت.

لکن خستگی سالها سازندگی و تلاش شبانه‌روزی موجب شد او مدتی از مدیریت کناره بگیرد و مشغول احوالات شخصی‌اش شود، در این مدت پیشنهادات بسیاری را رد کرد و به ذخیره نیروی خود همت گمارد و البته موفق شد تمام تهمت ها و پرونده‌سازی ها علیه خود را باطل کند و یکبار دیگر نشان دهد هیچ سدی را یارای متوقف کردن این موج بلند مرتبه نیست،عبوری مرد روزهای سخت است، نه نازپرورده گعده‌های بی حاصل.

این گوشه نشینی تا همین چند هفته پیش ادامه داشت تا اینکه خبر انتصاب وی به عنوان مدیرعامل هلدینگ بزرگ غدیر رسانه‌ای شد، عبوری صبح ۱۳ شهریور سال ‌جاری طی مراسمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری غدیر که از شرکت‌های مهم اقتصادی و چند رشته ای بورسی کشور است، منصوب و معارفه شد.

مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر که افزون بر ۱۴۰ شرکت در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی زیرمجموعه آن است بیش از ۱۶۵۰۰ نیروی انسانی در کل کشور دارد، غدیر با بیش از ۳۰ سال سابقه و دارا بودن ۷ هلدینگ در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، فلزات و معدن، برق و انرژی، حمل و نقل، مالی، سیمان و ساختمان فعالیت می‌کند.

او حالا دوباره به صحنه بازگشته است، بازگشتی غرورآفرین به یکی از بزرگترین هلدینگ های سرمایه گذاری ایران که موتور محرک اقتصاد کشور است، عبوری بی ‌شک بهترین گزینه برای این مسئولیت بود، زیرا توانمندی، شجاعت و اخلاص کافی را داراست و صنعت انرژی کشور در روزهای تحریم بیش از هرزمان دیگری نیازمند مدیرانی همچون عبوری است.

اما آنچنان که او در شرکت بازآفرینی شهری تلاش کرد تا به توسعه مازندران و ساری کمک کند، در هلدینگ غدیر نیز باید نهایت استفاده را از حضور او به نفع مازندران و ساری برد.

توسعه گردشگری ساری در بخش‌های مختلف از چهاردانگه و دودانگه گرفته تا بخش‌های شمالی شهرستان ساری نیازمند جذب سرمایه‌های چشمگیر است و این ظرفیت بزرگ در هلدینگ سرمایه گذاری غدیر وجود دارد تا کمکی شایان توجه به توسعه گردشگری ساری کند.

ضروری است که استاندار مازندران، فرماندار ساری، مدیرکل گردشگری استان  شهردار ساری و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ذیربط در حوزه توسعه زیرساختی استان هرچه سریعتر نشستی را با دکتر مهدی عبوری برگزار نموده و نهایت استفاده را از این ظرفیت بزرگ ببرند.

عبوری در همین مدت‌زمان کوتاه چندین سفر به نقاط مختلف کشور داشته است تا با پروژه‌های مختلف شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از نزدیک آشنا شود، البته چنین انتظاری از عبوری میرفت زیرا او مرد میدان است نه مدیر پشت میز و باید در آینده‌ای نزدیک منتظر اخبار شگفت انگیزی از دستاوردهای این هلدینگ باشیم.

نکته مهم دیگر اینجاست که عبوری نخستین مدیر ساروی است که به جایگاهی تا این اندازه گسترده و مهم در حوزه اقتصادی ایران به خصوص انرژی و مهندسی می‌رسد، تا یکبار دیگر صفت نخستین را به نام خود بزند.

مهدی عبوری آبروی ساری است و بر ساروی‌ها واجب است که از این آبروی ملی نهایت استفاده را ببرند و از ظرفیت هلدینگ غدیر به نفع توسعه مرکز استان مازندران استفاده کنند، حال باید منتظر ماند و دید آیا ساروی‌ها از این شانس و موقعیت بزرگ چگونه استفاده می‌کنند./عبارت

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • لطف الله عباسی
    شنبه 30 دی 1402-21:34


    عبوری در هنگام مدیریت در شر کت باز آفرینی شهری وزارت راه وشهرسازی با ابلاغ ۳۰ ميليارد تومان دستور احیا و بازسازی بافت تاریخی ساری را داد که پس از کنار رفتن ایشان از بازآفرینی این پروژه متوقف و بنا ها در آستانه خسارات جدی است ، امیدوارم ایشان این کار واجب و نیمه کاره خود را مجددا بدست بگیرد و این بناها و محدوده بارزش وتاریخی ساری را که نمادفرهنگ و تاریخ این شهرستان است و هویت مردم ساری در آن نهفته است به این مردم با اصالت برگرداند