آخرین عناوین

دوشنبه 4 دی 1402-15:10 کد خبر:129036

مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعلام کرد:

قطع ‌گاز ‌۴۹۰۰ نهاد دولتی، عمومی و ویلا‌های پرمصرف مازندران ‌

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: طرح پایش گاز مشترکان از آذر ماه آغاز شده و تاکنون جریان گاز بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ نهاد دولتی و عمومی و ویلا‌های پرمصرف قطع شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، قاسم مایلی رستمی در جمع خبرنگاران با اشاره به قطع جریان گاز مراکز پرمصرف در مازندران اظهار داشت: با اجرای طرح پایش مصرف گاز در دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی، مدیریت انرژی در دستور کار قرار گرفته و بنابراین دستگاه‌ها ملزم به رعایت الگوی مصرف شده‌اند.

براساس این گزارش، وی با بیان اینکه تاکنون جریان گاز بیش از 4 هزار و 900 نهاد دولتی و عمومی و ویلا‌های پرمصرف قطع شده است، افزود: در ابتدا اخطار‌های لازم درخصوص پرمصرفی این مراکز صادر و سپس گاز آنها قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر فرارسیدن ایام سرد سال و ضرورت صرفه‌جویی گاز مشترکان تصریح کرد: پایش مصرف گاز مراکز دولتی، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و ویلا‌ها از ابتدای آذر در دستور کار ادارات گاز قرار گرفته است.

مایلی رستمی گفت: از ابتدای پایش‌های نظارتی مصرف گاز 37 هزار و 300 پایش انجام‌ شد که بیش از 6 هزار و 917 مورد اخطار قطع گاز صادر شده است و تا کنون 4 هزار و 900 مورد نیز قطعی گاز داشتیم.

مایلی رستمی با تاکید بر اینکه برخی سازمان‌ها و ادارات از ورود مامور گاز و ارزیابی مصرف گاز  آن سازمان ممانعت می‌کنند، تاکید کرد: درصورت ادامه این روند برخورد با سازمان و نهاد مورد نظر انجام و اسامی این دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

به گفته وی، طرح پایش گاز در نهادهای دولتی و اماکن عمومی بر اساس بخشنامه صادره از نهاد‌های حاکمیتی بالادست مانند وزارت نفت بوده و دستورالعمل‌های ابلاغی هم در شرکت ملی گاز ایران اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به انجام بازرسی‌های دوره‌ای افزود: رعایت دمای 18 درجه در فضای داخلی ادارات و فضا‌های عمومی و سرپوشیده توصیه شده است و  موتورخانه‌ها نیز پس از ساعت اداری  باید خاموش باشند.

مایلی رستمی ضمن درخواست از همه مردم و کارکنان اداری برای صرفه جویی در مصرف گاز گفت: اطلاع‌رسانی مصرف بهینه گاز از طریق بیلبورد‌های سطح شهر و شبکه‌های اجتماعی انجام گرفته و با توجه به سراسری بودن شبکه گاز کشور، پایش و کنترل مصرف اهمیت دارد.

به گزارش خزرتیترخبر، همچنین رستمی از جریمه  پرمصرف‌ها و مشترکانی که انشعابات غیرمجاز گاز دارند، هم خبر داد./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :