آخرین عناوین

شنبه 2 دی 1402-15:44 کد خبر:129008

مدیریت بحران استانداری مازندران هشدار داد:

خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی مازندران

مدیریت بحران استانداری با توجه به پیش بینی هواشناسی گفت: با توجه به شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم و وزش باد شدید، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر، مدیریت بحران استانداری مازندران اعلام کرد، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با عبور امواج تراز میانی جو از امروز تا اواخر وقت دوشنبه شاهد افزایش دما در ارتفاعات به تناوب وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود.

براساس این گزارش، افزایش پتانسیل آتش سوزی، ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی به خصوص در جاده‌های کندوان و هراز و اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی از پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد، شهرستان های نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد، استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.

مدیریت بحران استانداری مازندران به مردم استان و مسافران توصیه کرد از تردد، تفرج، برپایی چادر و اقامت در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فضاهای باز خودداری کنند.

رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران به ویژه در هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از ماموران پلیس راه و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی رعد و برق و بارش‌های رگباری، از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

بنابر این گزارش دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ فضاهای باز، ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیریت بحران استانداری مازندران از شهرداران استان خواست تا نسبت به پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر و نیز بازدید و تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و سازه‌های موقتی در سطح شهرها اقدام لازم را انجام دهند.

با توجه به این که حدود چهار هزار و ۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در دریای مزاندران مشغول صیادی هستند، مدیریت بحران استانداری تقاضا کرد تا از انجام همه فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی هنگام مواج و طوفانی بودن دریا خودداری شود.

به گزارش خزرتیترخبر، همچنین به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه شد تا ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :