آخرین عناوین

چهارشنبه 8 آذر 1402-13:51 کد خبر:128715

در شهرداری و شورای شهر ساری چه خبر است ؟

شهرداری ساری؛ تعهداتِ برزمین مانده و کارهای رها شده !!

اعضای شورا و مدیران شهری، کارها را رها کرده‌اند و هر کدام مشغول بازدیدهای کسالت‌آور و بی‌نتیجه شدند و از حضور خود در این نقطه و آن نقطه عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند.


به گزارش خزرتیترخبر، ویژگی‌های جدید در شهری ساری این است که مشکلات عمرانی و خدمات‌رسانی در این شهر به حدی زیاد شده است که اعضای شورا و مدیران شهری، کارها را رها کرده‌اند و هر کدام مشغول بازدیدهای کسالت‌آور و بی‌نتیجه شدند و تنها خدمتی که انجام می‌دهند این است که از حضور خود در این نقطه و آن نقطه و جلسات ربط و بی‌ربط عکس می‌گیرند و در صفحات مجازی منتشر می‌کنند تا فضای کاذب خدمت‌رسانی را به افکار عمومی القا کنند.   

یکی از مشکلات اعضای شورای شهر و مدیران شهری ساری نیز این است که هنوز فکر می‌کنند شهر ساری ازپلیس راه سابق شروع می‌شود و تا میدان امام و خزر امتداد دارد و اساساً توجهی به خدمات ‌رسانی به مناطقی که چند سال قبل به حوزه شهری الحاق شدند ازقبیل روستاهای گله ‌دون، هولا و ذغال ‌چال و .... ندارند و گویا متوجه نیستند که از نظر قانون، موظّف و مکلّف به توزیع عادلانه خدمات هستند.

نکته‌ای که در پیوند با این موضوع لازم به طرح می‌دانیم و از فرماندار توقع داریم ورود کند این است که پس از الحاق این روستاها به حوزه شهری، ابتدای جاده گلما در شمال – حد فاصل پل تجن تا پل سردار شهید حسین بهرامی در کمربندی جدید- جزو حوزه شهرداری است.

طرح توسعه جاده گلما از ابتدا در شمال  تا انتهای مسیر در جنوب  که وصل به روستای پنبه‌ چوله می‌شود و به جاده گهرباران و جاده خزر می‎رسد نیز ازجمله طرح‌های مهم است که با توجه به ایجاد سورتینگ‌های مختلف و تردد خودروهای کوچک و بزرگ بسیار، هم گامی در جهت توسعه منطقه و جلب رضایت عمومی است و هم در بستر پدافند غیرعامل تعریف و توجیه شده و درصورت قطع ارتباط مرکز استان در محور جاده دریا، می‌تواند مسیری جایگزین باشد. 

از چند سال گذشته، تعریض این مسیر با پیمانکاران بخش خصوصی و زیر نظر اداره راهداری ساری شروع شده است و هرچند مانند بسیاری از طر‌ح‌های عمرانی، کُند است اما متوقف نیست جز حد فاصل پل تجن تا پل سردار شهید بهرامی که وظیفه شهرداری ساری است و کاملاً به حال خود رها است.

بارها این موضوع را به اعضای شورا و شهردار ساری متذکر شدیم اما نه تنها اقدامی نکردند که حتی از نصب علایم در سه پیچ خطرناکی که در این مسیر حدوداً دوهزار متری وجود دارد نیز خودداری کردند.

در نقطه‌ای که مورد نظر ماست، هم عرض خیابان بسیار کم است و هم پیچ تندی دارد و معمولاً راننده‌هایی که آشنا به مسیر نیستند، تصادفات وحشتناکی دارند و چندین تصادف و مرگ طی چند سال اخیر در این نقطه رخ داده است که آخرین تصادف آن شب گذشته بود.

در مجاورت یکی از این پیچ‌های تند، کانالی وجود دارد که با نی‌های بلند خود را استتار کرده است و همین موضوع موجب سقوط خودور در داخل کانال می‌شود و هرچند رانندگان منطقه، از وجود آن آگاهی دارند، رانندگان عبوری و غریبه‌ها ناآشنا با آن هستند و جان شهروندان در این نقطه به‌ طور جدی تهدید می‌شود.

براساس این گزارش، از فرماندار ساری انتظار می رود که ضمن بازدید از این سه نقطه که فاصله کمی از هم دارند، هم مشکل اهالی منطقه را از نزدیک ببیند و هم شهرداری ساری را موظف کند برای تعریض، نصب علائم ، گامی موثر در راستای خطرزدایی از این نقطه بردارد .

به گزارش خزرتیترخبر، نکته آخر درخصوص آسفالت فرسوده این مسیر است که با توجه به تورّم بالا هزینه قابل توجه تعمیرات، به خودروهای کرایه‌ای مسیر و ساکنان 16 روستای منطقه میاندورود کوچک در شمال پل تجن آسیب مالی فراوانی زده است و با توجه به بی‌توجهی مدیران شهری، مطالبه آنان از فرماندار این است که آسفالت این مسیر دوکیلومتری نیز ترمیم شود./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :