آخرین عناوین

سه شنبه 9 آبان 1402-15:54 کد خبر:128214

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد:

سلام دوباره مازندران به هوای گرم

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد: آسمان مازندران از فردا چهارشنبه صاف و آفتابی و با افزایش نسبی دمای هوا همراه خواهد بود.


به گزارش روز به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی پیش‌بینی کرد که شرایط جوی امروز مازندران نیمه ابری گاهی ابری و در کوهپایه‌ها و دامنه‌ها غربی بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

براساس این گزارش، هواشناسی با اشاره به خروج تدریجی سامانه ناپایدار جوی از امشب، شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه تا روز جمعه پایدار و دمای هوا نیز روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت و در طی این مدت در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات غربی با افزایش ابرناکی آسمان، ‌ بارش رگباری باران و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با افزایش تدریجی دمای هوای مازندران از فردا چهارشنبه، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۲۳ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چند درجه افزایش در روز جمعه به ۲۶ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بین ۱۷ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی از روز شنبه با ورود سامانه جدید که با کاهش دما نیز همراه است، بارندگی ابتدا از مناطق غرب مازندران آغاز می شود و تا روز یکشنبه نیز تدوام خواهد داشت.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری در غرب و کوهپایه ها با احتمال بارش پراکنده باران و از اواخر روز با کاهش ناپایداری و از روز چهارشنبه تا روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در ارتفاعات نیمه غربی در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در نخستین روز هفته آینده ‌شنبه در ارتفاعات نیمه غربی ابری و مه آلود با کاهش دما گاهی با بارندگی و وزش باد و در سایر مناطق استان نیز نیمه ابری و از اواخر روز ابری از سمت غرب استان با رگبار باران و در روز یک‌شنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما و بارندگی که در مناطق سردسیر کوهستانی با ارتفاع بیش از سه هزار متر با بارش برف و وزش باد پیشبینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۴.۷ و کلاردشت با ۱۴.۷ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به حدود ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش خواهد یافت.

به گزارش خزرتیترخبر، وضعیت امروز دریای خزر نیز به نسبت مواج و از امشب به تدریج با کاهش موج پیش‌بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :