آخرین عناوین

دوشنبه 8 آبان 1402-10:42 کد خبر:128183

مدیرکل هواشناسی مازندران هشدار داد:

مازندران در لبه آلودگی هوا است/ کاهش دید افقی در بابل

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه مازندران در مرز و لبه آلودگی قرار دارد، گفت: آلودگی هوا در استان جدی است.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به مازندران در لبه مرز آلودگی هوا قرار دارد، گفت: آلودگی در برخی روزها به اوج می‌رسد و روز گذشته شاهد اتفاقاتی در استان بودیم و دید افقی در بابل به کمتر از ۲۰۰ متر رسیده بود.

براساس این گزارش، وی با اظهار اینکه سازمان محیط زیست سه دستگاه آلودگی سنج را خریداری کرده و در حال نصب است، افزود: قرار است نگهداری آن را هواشناسی برعهده گیرد و بر اساس آن فعالیت کارخانه‌ها و مراکز رصد می‌شود و شاید برخی مواقع به این نتیجه برسیم که فعالیت کارخانه‌ها کاهش یابد و یا مدارس تعطیل شود.

رضوی آلودگی در شرق استان را به دلیل فعالیت نیروگاه و مصرف روزانه هفت میلیون لیتر سوخت بالا دانست و راه اندازی ایستگاه آلاینده سنج را الزامی دانست و گفت: در ساری نیز به دلیل آلودگی‌های ناشی از ترافیک و ماشین و ریزگردهای ترکمنستان، آلودگی هوا رو به افزایش است.

به گزارش خزرتیترخبر، وی با عنوان اینکه پاییز و زمستان تعداد روزهای آلاینده در حال افزایش است و در پیش بینی‌های هواشناسی نیز نیز این مساله را لحاظ می‌کنیم، گفت: دستگاه‌های آلوده سنج در برخی شهرها نظیر آمل که صنعتی است باید نصب شود./مهر

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :