آخرین عناوین

چهارشنبه 12 مهر 1402-15:14 کد خبر:127757

افشاگری نماینده ساری در مجلس!!

راه اندازی غیرقانونی هایپر قدمت در ساری/جابه جایی و تغییر در مدیریت جهاد کشاورزی

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: هایپر قدمت بدون مجوز و غیرقانونی راه اندازی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، منصورعلی زارعی در نشست خبری با رسانه های مازندران، با اعلام اینکه هایپرقدمت بدون مجوز تغییر کاربری نسبت به راه اندازی این فروشگاه اقدام کرده است، افزود: باید ابتدا تغییر کاربری هایپرقدمت انجام می شد و در صورت صدور مجوز تغییر کاربری نسبت به راه اندازی این هایپر اقدام می شده است.

وی با اعلام اینکه هایپر قدمت حداقل باید 50 میلیارد تومان عوارض پرداخت نمایند، اظهار داشت: تا زمانی که هایپر قدمت نسبت به دریافت مجوز تغییر کاربری اقدام ننموده و مبلغ عوارض را پرداخت نکرده و مجوزهای لازم دیگر را کسب نکرده است ، حق بهره برداری نداشته است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و صنایع طبیعی با اعلام اینکه مخالف اشتغال زایی نیسیم بلکه از هر شخصی یا هر دستگاه و شرکتی که اشتغال زایی قانونی کند ، حمایت می نماییم، تصریح کرد: با اشتغال زایی غیرقانونی مخالفیم و باید مشخص شود چه دستهایی در کار بوده که این هایپر شروع به فعالیت نموده است.

رئیس فراکسیون امنیت غذایی مجلس همچنین با انتقاد از اینکه بیش از نیمی از میانکاله خشک شده است، افزود: پایین آمدن سطح آب دریای خزر بهانه برخی افراد برای خشک شدن نیمی از میانکاله می باشد و متاسفانه کمیسیون بررسی علت خشک شدن نیمی از میانکاله ، علارغم پیگری های اینجانب تشکیل نشده است.

عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مورد احداث غیر قانونی سد فینسک، با اعلام اینکه چندین بار مخالفت قطعی خود را با احداث آن به رئیس جمهور و وزرای مربوطه اعلام نموده ایم، اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی ما در سفر رئیس جمهور به مازندران در خواست صدور قطعی در ساخته نشدن این سد است.

زارعی در ادامه این نشست نسبت به اعلام اینکه تغییر در مدیریت جهاد کشاورزی استان در دست اقدام می باشد، گفت: نظر مشورتی خود را در مورد تغییر مدیران ضعیف به استانداری اعلام نموده ایم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس همچنین با اظهار به اینکه در احداث مسکن ملی از استان های عقب مانده می باشیم، افزود: متاسفانه برخی از دستگاه ها و نهادها و همچنین منابع طبیعی زمین ها و املاک غیر قابل استفاده ای دارند که باید نسبت به واگذاری آنها جهت احداث مسکن ملی اقدام نمایند اما متاسفانه هیچگونه همکاری از سوی دستگاه ها و نهادها صورت نمی گیرد.

به گزارش خزرتیترخبر، منصورعلی زارعی با انتقاد از وضعیت مرکز استان در بحث شهری و شهرداری، اظهار داشت: راهنمایی ها و انتقادات ارشادی خود را به شهردار و اعضای شورا چندین بار اعلام نموده ام اما متاسفانه تا کنون اقدامی نشده است.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام، عنوان کرد:  در سال‌های گذشته پروژه‌های متعددی داشتیم که نیمه تمام باقی ماند و عمر برخی حتی به ۲۵ سال می‌رسد.‌

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد:  در قانون ماده ۲۳ مقرر شده است که هر پروژه باید این مجوز را داشته باشد و بنا آن است که پروژه جدید کلید نخورد.

زارعی، در خصوص چرایی عدم خودکفایی برنج اظهار کرد: ما می‌توانیم در برنج به خودکفایی برسانیم که باید حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام گیرد و تبدیل سرمایه‌های غیرمولد به مولد یکی از راهکارهای مهم در این خصوص است.

وی مطرح کرد: باید زیرساخت‌هایی را به بخش کشاورزی بیاوریم که یک ضرورت برای خودکفایی و افزایش بهره‌وری است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: حوزه گردشگری یک موضوع پایه اساس است و کمیسیون ‌های سرمایه‌گذاری در استان به راه افتاده است؛ البته باید زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

این مسئول افزود: بزرگ‌ترین طرح رودخانه‌ای کشور با رعایت محیط زیست و تغییر کاربری در ساری در دست مطالعه است.

زارعی خاطرنشان کرد: شهرداری باید سرمایه‌های غیرمولدش را به مولد تبدیل کند و نباید حقوق پرسنل را با تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: متاسفانه سد لاستیکی تجن در فصل گردشگری، تعطیل بود ‌و توجهی نشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، عنوان کرد: متاسفانه هر سه مجموعه ورزشی بزرگ ساری، تعطیل است و اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

این مسئول افزود: اجرای مصوبات دولت در استان، اجرایی نشده است که به طور نمونه در بازدید اسفند ۱۴۰۰ از نیروگاه ساری اعلام شد که باید تا ۶ ماه دیگر به اتمام برسد که تاکنون عملی نشده است.

وی اعلام کرد: در حوزه صادرات یکی از چالش‌های اصلی، حمل‌ ونقل است و متاسفانه در استان از داشتن یک شرکت حمل‌ ونقل بین‌المللی نداریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: زمینه صادرات در این دولت، بهبود یافته است و ارتباطات خوبی را استاندار با کشورهای همسایه برقرار کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: در دو سال گذشته به شدت با ویلا سازی مخالفت و مقاومت شد و جلوی آن تا حد زیادی گرفته شد.

وی مطرح کرد: همه کارها باید به مردم واگذار شود و معتقدم نرخ مرکبات نیز باید از حالت دستوری خارج و قیمت را عرضه و تقاضا، تعیین کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود، گفت: اکنون دیگر در شورای قیمت‌گذاری تنها تعیین قیمت صورت نمی‌گیرد، بلکه سیاست‌های حمایتی نیز تدوین می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد: دولت نباید برنجی را وارد کند که قیمت آن کمتر از هزینه تولید و سود متعارف برنج در کشور باشد و این مطالبه اصلی ما است.

این مسئول ادامه داد: وجود مافیای واردات نگذاشته است که دانش‌پژوهان حوزه کشاورزی، پای‌شان به وزارت کشاورزی برسد.

زارعی متذکر شد: نظارت متعلق به مردم است و انتقاد نمایندگان در راستای همین حق مردم است.

به گزارش خزرتیترخبر، عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی یادآور شد: هر کجایی لازم باشد ما با شفافیت سخن می‌گوییم، انتقاد می‌کنیم و در کنار آن، کمک نیز جهت بهبود شرایط، خواهیم کرد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • پیت کاله
    يکشنبه 17 دی 1402-8:33


    عزیزم!
    نماینده دلسوز و پرکار مجلس، یک نفس با 17 مشکل در حوزع انتخابیه خودشان اشاره فرمودند. شما از یک مسافرت 4 ساله برگشتید؟ راستی، الان چند روز مانده به انتخابات؟

    • بیژن
      پنجشنبه 25 آبان 1402-23:28


      قدمت نام حمام عمومیه یا سوپرمارکت این چه اسمیه که انتخاب شده نامی که انتخاب بیشتر به سرویسهای بهداشتی شبیهه

      • شنبه 15 مهر 1402-15:1


        با سلام یکی هم اومد تو ساری کار انجام بده انقد سنگ بندازید تا تعطیل کنه

        • شنبه 15 مهر 1402-8:31


          مدیری که تنها با رفاقت آمده و چیزی ندارد
          محیط زیست رها شده
          البته ایکاش رها شده بود . فاجعه هست و کسی هم به او کاری ندارد

          • علی
            چهارشنبه 12 مهر 1402-18:16


            کجایندمسئولینی که درخواب خرگوشی بسرمیبرند!
            چراهمیشه باید مرفهین بی درد موردحمایت یکسری کارندانهاواقع شوند؟

            • رضا
              چهارشنبه 12 مهر 1402-18:12


              تازمانی که برخی ازمسئولین سنگ سرمایه داررابه سینه می‌زنند ماباید شاهدانی تخلفاتی باشیم.
              چرایک جوان می‌خواهد درزمین پدری خودآلونکی بسازد،می‌گویند بایدداخل بافت باشد.ولی همین هایپرقدمت باخرید برخی ازمسئولین خيانت پیشه زمین‌های کشاورزی ومسکونی رابدون پرداخت ریالی برای محل تبدیل به تجاری نماید.

              • گت کله
                چهارشنبه 12 مهر 1402-17:47


                ایشون برن دنبال خواسته های کلان وبدون تکلیف ساری مثلا برای نمونه پلهای نیمه کاره وساخته نشده ساری خیلی راست میگی وزیرراه روبکش بیار ساری اینهارودرست کن