آخرین عناوین

يکشنبه 9 مهر 1402-20:9 کد خبر:126723

خزرتیترخبر گزارش می دهد:

گلچین خبرهای مهم ( 9 مهر1402) از نگاه خزرتیترخبر

خبرهای برگزیده و کوتاه روز از منابع مختلف در یک نگاه


🔻 بارش پراکنده باران در برخی استان‌ها

🌦امروز و فردا در شمال آذربایجان غربی و شرقی برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر بارش پراکنده و رعد و برق خواهیم داشت.

💨از روز دوشنبه تا چهارشنبه برای مناطقی از غرب مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

☀️آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 شیر داغ بخورید تا راحت بخوابید 😴

نوشیدن شیر داغ قبل از خواب ،برای داشتن خوابی آرام به شما کمک میکند،شیر،آجیل ،موز و عسل حاوی تريپتوفان است که ماده ای خواب آور محسوب میشود

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مدال‌آوران ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

طلا:

🥇 تیم ملی والیبال

🥇 افشین سلیمی - ووشو

🥇 یوسف صبری- ووشو

نقره:

🥈 تیم چهار نفره روئینگ بانوان

🥈 تیم دو نفره روئینگ بانوان

🥈 مهدی حاج‌موسایی - تکواندو

🥈 علیرضا حسین‌پور - تکواندو

🥈 زهرا کیانی - تالو - ووشو

🥈 الهه منصوریان - ووشو

🥈 محسن محمدسیفی - ووشو

🥈 آرین سلیمی - تکواندو

🥈 شجاع پناهی - تکواندو

🥈 مهدی الفتی - ژیمناستیک

🥈 وحید بریمانلو - کوراش

برنز:

🥉 مرجان سلحشوری - تکواندو

🥉 فرانک پرتوآذر - دوچرخه سواری

🥉 مبینا نعمت‌زاده - تکواندو

🥉 تیم ملی تنیس روی میز

🥉 محمد رهبری - شمشیربازی

🥉 متین رضایی - تکواندو

🥉 ملیکا میرحسینی - تکواندو

🥉 مهران برخورداری - تکواندو

🥉 شهربانو منصوریان - ووشو

🥉 تیم ملی شمشیربازی ایران

🥉 تیم تپانچه میکس ۱۰ متر هانیه رستمیان-امیر جوهری

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 زن جوانی که در صحنه زورگیری باعث مرگ سارق جوان شد، محکوم به پرداخت دیه شد!

🔸سارقی سابقه‌دار حین سرقت با قمه جانش را به دلیل تصادف با خودروی زن جوان از دست داد.

🔸زن جوان درباره این حادثه گفت: به همراه فرزندم در حال رانندگی بودم که موتورسیکلتی با دو سرنشین به من نزدیک شد، یکی از آن‌ها با تهدید قمه کیفم را سرقت کرد؛ به همین خاطر تعادل خودرو از دستم خارج شد و با موتور سارقان برخورد کردم که منجر به این حادثه مرگبار شد.

🔸در نخستین گام با دستور قاضی جنایی دوربین محل تصادف از سوی کارشناسان هدف بازبینی قرار گرفت و در نهایت کارشناسان اعلام کردند، زن جوان در این تصادف مرگبار ۵۰ درصد مقصر است، بدین ترتیب وی به جرم قتل شبه‌عمد محکوم به پرداخت دیه شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 بلاتکلیفی در قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی

🔹در حالی رئیس سازمان توسعه تجارت مدعی است، تحویل ۵ هزار خودروی وارداتی به مشتریان منتظر قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت است که شورای رقابت مدعی است، هنوز از سوی وزارت صمت درخواست قیمت‌گذاری و اطلاعات مورد نیاز خودروهای وارداتی جدید ارسال نشده است.

🔹بنا بر اعلام وزارت صمت، هم‌اکنون امکان بارگذاری و عرضه حدود ۴ تا ۵ هزار خودرو وارداتی در سامانه وجود دارد اما هنوز قیمت نهایی آنها مشخص نشده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 قانون سرک کشیدن به زندگی خصوصی مردم در آستانه تصویب در مجلس!

▫️ماده ۷۵ برنامه هفتم توسعه که تعدادی از نمایندگان مجلس آن را سرک‌ کشیدن به حریم شخصی مردم و رصد همه جزییات زندگی خصوصی آن‌ها می‌دانند،‌ همراه با دیگر مواد برنامه هفتم در آستانه تصویب در مجلس قرار دارد. هدف از این ماده سنجش میزان دینداری و اخلاق مردم اعلام شده است.

▫️در متن ماده ۷۵ آمده است: «دستگاه‌های اجرایی و دارندگان پایگاه‌های داده موضوع این بند مکلف هستند نسبت به ارائه مستمر و جامع داده‌ها به این سامانه به‌صورت برخط اقدام کنند.»

▪️در صورت تصویب این ماده، همه پلتفرم‌هایی داخلی مورد استفاده مردم موظف می‌شوند جزیی‌ترین مسائل شخصی تک تک کاربران خود را،‌ اعم از رفت و آمدهای درون و بیرون شهری، هر وسیله‌ای که خرید یا فروش‌ می‌کنند و حتی غذا و محصولاتی را که از سوپرمارکت‌ سفارش می‌دهند، به صورت مستمر به این سامانه گزارش کنند.

▫️رشیدی‌ کوچی نماینده مجلس: «ماده ۷۵ برنامه هفتم نگران‌کننده است، چون اسم این کار دیگر سرک‌کشیدن در حریم شخصی افراد نیست؛ چون وقتی آن را کنار برخی تکه‌های پازل در جاهای دیگر قرار می‌دهم، متوجه می‌شوم برخی قصد دارند همه شئون زندگی خصوصی مردم را رصد کنند.»| تجارت‌نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 طالبان می‌گوید دو روزه اصفهان را فتح می‌کنیم!/ علی‌رغم امتیازات بیجایی که از ما گرفته‌اند، طلبکار هستند!

📝 روزنامه جمهوری اسلامی درباره مسئولین طالبان نوشت:

 با اینکه در سال ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اتباع افغانی هزینه نان و گاز و برق و... می‌دهیم، آن‌ها ما را تهدید می‌کنند که دو روزه اصفهان را فتح می‌کنیم و باید در مجلس نماینده داشته باشیم و مسئولین ایرانی حق ندارند حتی در ایران به ما بگویند چه کنید و چه نکنید و کجا بروید و کجا نروید.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 کنایه مربی تکواندو به هادی ساعی روی آنتن زنده!

باقری، مربی تکواندو: از زمانی که آقای ساعی ریاست فدراسیون را پذیرفت، دیگر نتیجه خوبی کسب نکردیم!

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 سارق بدشانس موقع دزدی خوابش برد/ «بیدار شدم پلیس بالای سرم بود»

هشمهری نوشت:

🔹سارق منزل که به‌دلیل سرقت‌های سریالی شبانه به‌شدت دچار کم‌خوابی شده بود، در آخرین سرقت روی تختخواب خانه مالباخته به خواب عمیقی فرو رفت و وقتی چشمانش را باز کرد، پلیس را بالای سر خود دید.

محسن، سارق سابقه‌دار منزل:

🔹راستش حدود یک هفته بود که نخوابیده بودم، چون شب‌ها با افراد مختلف می‌رفتیم برای سرقت. من هم چون می‌خواستم خودی نشان بدهم هر شب با بچه‌ها می‌رفتم. روزها هم با موتورم کار می کردم و نمی‌توانستم بخوابم. به همین دلیل تصمیم گرفتم در خانه مالباخته برای چند دقیقه‌ای بخوابم تا همدستانم که در آن محدوده بودند برسند اما به قدری خسته بودم که از هوش رفتم و وقتی چشمانم را باز کردم مأموران پلیس را بالای سرم دیدم و تا چند دقیقه فکر می‌کردم هنوز خوابم! اما خب از بخت بدم بیدار بودم و خواب بی‌موقع من در خانه مالباخته، کار دستم داد و حالا داستان من در میان افراد خلافکار می‌پیچد و دیگر هیچ‌جا مرا استخدام نمی‌کنند!

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 عامل داغی بیش از حد آیفون ۱۵ شناسایی شد

🔹اپل اعلام کرد که ادعاهای اخیر درباره داغی بیش از حد گوشی‌های جدید آیفون، به دلیل باگ‌های موجود در نرم‌افزار iOS ۱۷ و چند اپلیکیشن است و به زودی رفع خواهد شد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 جدیدترین قیمت خوراکی‌ها اعلام شد

مرکز آمار ایران اعلام کرد:

🔹در گروه «نان و غلات» برنج خارجی درجه یک با ۲.۴ درصد و شیرینی خشک با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتند و بیشترین کاهش قیمت مربوط به برنج ایرانی درجه یک با ٢.٨- است.

🔹در گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها» گوشت گاو یا گوساله با ۷.۷ درصد، ماهی قزل آلا با ٦.٠ درصد و گوشت گوسفند با ٥.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی با ٥.٨- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشتند.

🔹در گروه «لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ با ١٠,٠ درصد، شیر خشک با ٦.٠ درصد و کره پاستوریزه با ٣.٨ درصد بوده است.

🔹در گروه «قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها» بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به شکر با ٤,٦ درصد، قند با ٣.٩ درصد، چای خارجی بسته‌ای و سس گوجه فرنگی با ٣.٦ درصد است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 خودرو هست، به مردم نمی‌دهند!

🔹مدیران خودروسازی مدعی‌اند، تولید خودرو روزانه از ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو عبور کرده و در حال پیشی‌گرفتن از تقاضاست، اما داستان تکراری تاخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی باز هم خبرساز شده است.

🔹از یک طرف ادعای افزایش تولید را مطرح می‌کنند اما از آن طرف نبود قطعه یا بهانه‌های دیگر را عنوان و از تحویل خودرو در زمان مقرر به مشتری ممانعت می‌کنند.

🔹وزارت صمت هم به جای سروسامان دادن به تحویل خودروهای ثبت‌نامی مردم در سامانه یکپارچه؛ خود را درگیر بیان اظهار نظرهای متناقض در مورد فعالیت سامانه یکپارچه کرده و پاسخگو نیست.

🔹بررسی‌ها نشان می‌دهد در دو مرحله فروش بیش از دو میلیون متقاضی درخواست خود را در سامانه ثبت کرده‌اند و اکثر مشتریان فعلاً منتظر دریافت محصولات خود هستند.

🔹وضعیت پارکینگ خودروسازان هم نشان می‌دهد که خودرو دارند، اما نمی‌خواهند عرضه کنند. وزارت صمت باید این اقدام غیر قانونی را پیگیری کند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 نام کاربری‌ات را بفروش، ماشین بخر

🔸از آنجایی‌که تلگرام هم مانند اینستاگرام امکان استفاده از یوزرنیم یا همان نام کاربری تکراری را به ثبت‌نام‌کننده‌ها نمی‌دهد، بعضی از ما ممکن است با این پیام رو‌به‌رو شویم: «دوست عزیز یوزرنیم تلگرام شما دقیقا همان یوزرنیم اینستاگرام من است آیا حاضر هستید آن را به من بفروشید؟»

🔸تجربه ادامه پیدا کردن این مکالمه می‌گوید که اگر صاحب یوزرنیم کنجکاو یا علاقه‌مند به فروش آن باشد، چانه زدن شروع می‌شود و قیمت نهایی را میزان مقاومت فروشنده و علاقه خریدار روشن می‌کند.

🔸عده‌ای می‌گویند عددهایی که به‌عنوان قیمت این یوزرنیم‌ها می‌بینیم برای گرم کردن بازار است و کسی یک نام کاربری را هر چقدر هم رند باشد به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان نمی‌خرد اما خود فروشنده‌ها می‌گویند بازار فروش نام کاربری خیلی هم داغ است و صاحبان کسب و کارها و برندها حاضرند پول‌های خوبی بدهند./هفت صبح

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد

🔹نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته دوم مهرماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از نیمه دوم مهرماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام دانشجویان جدید اقدام کنند.

🔹به دلیل این که دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند، باید از نظر صلاحیت‌های علمی و گزینشی مورد بررسی قرار گیرند و این امر نیاز به زمان داشت، در نتیجه سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود از هفته سوم مهر آغاز می‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 نیمی از بزرگسالان کشور اضافه وزن دارند

🔹معاون وزارت بهداشت: کم‌تحرکی در جمعیت بالای ۱۸ سال ۵۱ درصد است.

🔹نیمی از جمعیت بزرگسال کشور اضافه وزن دارند.

🔹مصرف دخانیات در جمعیت بالای ۱۸ سال ۱۴ درصد است.

🔹نیمی از کسانی که دیابت یا فشار خون بالا دارند، از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 احتمال سفر حج با گذرنامه زیارتی

🔹رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه: گذرنامه ویژه اربعین که در محرم و صفر صادر می‌شدند همان گذرنامه‌های زیارتی هستند که در صورت مذاکرات مسئولان کشورمان با طرف‌های سعودی، می‌شود با آن گذرنامه به سوریه و مکه هم سفر کرد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مایکروسافت: دیگر امکان ارتقای رایگان ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ یا ۱۱ وجود ندارد

🔹مایکروسافت می‌گوید مسیر ارتقای رایگان ویندوز ٧ و نسخه‌های مختلف ویندوز ٨ به ویندوز ١٠ و ١١ را بسته است. بنابراین دیگر کاربران نسخه‌های قدیمی ویندوز نمی‌توانند بدون پرداخت هزینه به نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل مایکروسافت دسترسی پیدا کنند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 پلیس راه تهران:  تردد موتورسیکلت از آزادراه‌ها ممنوع است

سرهنگ ابراهیم ارزانی:

🔸علاوه بر اینکه تردد موتورسیکلت‌های سنگین در تمامی معابر درون و برون‌شهری ممنوع است، لازم است دیگر موتورسواران نیز دقت داشته باشند که به هیچ عنوان با هیچ نوعی از موتورسیکلت وارد آزادراه‌های کشور نشوند، چرا که ورود موتورسیکلت به آزادراه‌ها ممنوع است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 خودکشی پریای ۱۷ ساله به دلیل ازدواج اجباری/ روزانه ۱۵ نفر در ایران جانشان را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند

🔸خبر را این‌گونه منتشر کردند؛ «پریا.ت» دختری ۱۷ ساله به دلیل فشار خانواده برای ازدواج با پسرعمویش خودکشی می‌کند. خبر تا حدودی درست و کامل نبود، به همین خاطر «اعتماد» ماجرا را از نزدیکان این دختر نوجوان پیگیری کرده است.

🔸به گزارش اعتماد، واقعیت خبر این است: «حدود چهل، پنجاه روز پیش دختری ۱۹ ساله با پسرعموی خود نامزد می‌کند، اما پس از مدتی پسرعمویش به او می‌گوید؛ ما نمی‌توانیم ازدواج کنیم و من تو را نمی‌خواهم. این دختر نوجوان هم که از بسیاری مسائل طاقتش طاق شده بود در یکی از اتاق‌های خانه‌شان با «روسری» خود را حلق‌آویز می‌کند.»

🔸طبق آمارهای سازمان پزشکی قانونی در سال‌های گذشته؛ روش «حلق‌آویز کردن» در میان افرادی که قصد خودکشی دارند بیشترین آمار را داشته. پس از آن «خوردن دارو و خودسوزی» در رده دوم و سوم قرار گرفته است. همچنین بیش از ۵۰درصد کل خودکشی‌ها مربوط به جوانان زیر ۳۰ سال می‌شود، آن‌هم به خاطر مسائل و مشکلات خانوادگی.

🔸براساس آمارهای وزارت بهداشت در سال ۹۹ به‌طور میانگین روزانه ۱۵ نفر در ایران جان خود را بر اثر خودکشی از دست می‌دهند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 مورد عجیب بهمن موتور: 14 هزار میلیارد تومان جریمه از کجا آمد؟*

🔹پیرو انتشار خبر احتمال تعطیلی بهمن موتور به سبب جریمه سنگین سازمان تعزیرات، این سؤال مطرح است که چه کسی از تعطیلی یک خودروساز خصوصی سود می‌برد و تکلیف مصرف کنندگان چه می‌شود و از سوی دیگر رقم 14 هزار میلیارد تومان از کجا آمده است؟

🔹 این موضوع به آذر  سال ۱۴۰۱ بر می‌گردد، زمانی که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی گزارشی به سازمان تعزیرات، بهمن موتور را به تخلف ۹۰۰ میلیارد تومانی در عرضه خودرو در سال ۱۴۰۰ متهم کرد.

🔹این مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان که نحوه محاسبه آن هم محرمانه اعلام شده، ۱۵ برابر شده و این شرکت به ۱۴ هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شده است.

کارشناسان امیدوارند که شعبه تجدید نظر تعزیرات تحت تاثیر فضاسازی های رسانه‌ای قرار نمی‌گیرد و با رسیدگی کارشناسی به این موضوع، تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد که در نهایت به نفع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان توامان خواهد بود.تصمیمی که ضمن رقابتی نگه داشتن بازار با حفظ همه بازیگران آن، از مصرف کننده برای انتخاب محصول با کیفیت نیز حمایت می‌کند./چند ثانیه

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 بیماران تالاسمی نباید «آهن» مصرف کنند

کیانی، متخصص داخلی در گفت‌وگو با ایسنا:

🔹بیماران تالاسمی مینور و ماژور نباید آهن استفاده کنند.

🔹این افراد با سوخت‌وساز بالای گلبول‌های قرمز، آهن به بدنشان برگردانده می‌شود.

🔹ژن تالاسمی مینور در ایران شایع است.

🔹در برخی ازدواج‌های کنترل نشده ممکن است که زوجین هر دو ژن تالاسمی مینور را داشته باشند.

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

🔻 وزیر صمت: من وزیر التماسم و هیچ اختیاری ندارم.

عباس علی آبادی، وزیر صمت:

به رئیس جمهور گفتم من وزیر التماسم و هیچ اختیاری ندارم. 

کجای دنیا تا به مشکل انرژی می‌خورند برق و گاز صنایع را قطع می‌کنند؟

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir


 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :