آخرین عناوین

سه شنبه 4 مهر 1402-5:8 کد خبر:126631

معاون هواشناسی مازندران اعلام کرد:

سه ‌شنبه‌ بارانی در مازندران

معاون هواشناسی مازندران گفت: امروز شاهد بارش‌های رگباری، کاهش دما، وزش باد و در ارتفاعات هم مه ‌آلودگی و کاهش دید خواهیم بود.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید، پیش بینی کرد که از عصر امروز سه شنبه تا صبح روز چهارشنبه شرایط جوی استان استان ابری گاهی با رگبار باران، وزش باد و کاهش نسبی دما همراه باشد.

براساس این گزارش، طبق پیش بینی هواشناسی، مقدار بارش ها در مناطق مرکزی و شرقی در مقایسه با سایر مناطق محسوس تر خواهد بود و دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

هواشناسی پیش بینی کرد که در روز چهارشنبه شهروندان در مناطق مرکزی و شرقی شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود و به‌تدریج با کاهش ناپایداری های جوی، دمای هوا نیز افزایش نسبی خواهد یافت.

طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران از روز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما نیز همراه خواهد بود.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری، فردا چهارشنبه با چند درجه کاهش بین ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر متغییر خواهد بود و تا آخر هفته نیز میانگین دمای هوا در این مناطق به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

دمای هوا در مناطق غرب استان نیز از ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، فردا چهارشنبه بین ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود و در آخرین روز هفته میانگین دمای هوای این مناطق نیز بین ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر متغییر خواهد.

میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران از ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، فردا چهارشنبه به ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد و در اخر هفته نیز میانگین دمای هوای این مناطق بین ۲۱ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری و نسبتا خنک گاهی با رگبار باران و وزش باد پیش بینی کرد و مقدار و شدت بارش در مناطق مرکزی و شرقی بیشتر خواهد بود

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه نیمه ابری گاهی با افزایش ابر در مناطق مرکزی و شرقی با بارش پراکنده و از روز پنج‌شنبه تا دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که دشت ناز با ثبت دمای ۲۹.۴ و سیاه بیشه با ۱۷.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نیز به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای امروز شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش نشان می‌دهد، وضعیت دریای خزر نیز از امروز تا عصر فردا چهارشنبه مواج و طوفانی پیش بینی شده است./ایرنا

 

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :