آخرین عناوین

دوشنبه 6 شهريور 1402-16:46 کد خبر:126158

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران مطرح کرد:

۲۴ درصد گلزارهای شهدای مازندران نیازمند ساماندهی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: ۲۴ درصد گلزارهای شهدای استان نیازمند بهسازی و ساماندهی می باشند.


به گزارش خزرتیترخبر، سعید کهنسال بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری به‌ مناسبت هفته دولت که در مرکز فرهنگی ورزشی ایثار مازندران برگزار شد، اظهار کرد: هدف‌مان مدنظر قرار دادن نگاه فرهنگی ایثار و شهادت در جهت تکریم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است‌.

براساس این گزارش، وی با اشاره به جزئیاتی از بحث ساماندهی گلزار شهدا، با بیان اینکه در مازندران هزار و ۵۷۹ گلزار داریم، گفت: در این گلزارها ۱۰هزار و ۲۲۷ مزار شهید جای داده شده است، پیشرفت ساماندهی مزار شهدا از ۶۰ درصد به ۶۸ درصد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: در سال گذشته، ۴میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا، از محل تملک دارایی تامین شد، همچنین ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز تامین اعتبار شد و در حال حاضر ۱۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش داریم.

وی از برنامه‌ریزی نصب المان‌ها و تندیس‌های شهدا در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و گفت: در حوزه عمرانی تلاش‌ برای ساماندهی املاک است، در این هفته دو پروژه ساختمان اداری را در قائمشهر و میاندورود را افتتاح کردیم، آن چیزی که اهمیت دارد نحوه بهره‌برداری و نگهداری از آن‌هاست.

وی یادآور شد: مازندران در بحث تبدیل وضعیت‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه بالایی دارد، ۹۵ درصد از افراردی که در قالب نیروهای شرکتی یا قراردادی مشغول به کار بودند براساس قانون تبدیل وضعیت شدند.

کهنسال با بیان اینکه ۷۰درصد از کارکنان بنیاد شهید از جامعه ایثارگری هستند، گفت: به دنبال ایجاد سامانه مشترک برای دسترس قرار دادن وصیت‌نامه‌ همه شهدای استان به‌عنوان مرجع علمی برای همگان هستیم.

وی با اشاره به ارائه آموزش خانواده در مراکز مشاوره و کلینیک مددکاری، عنوان کرد: تعداد تشکل‌های ایثارگری در بنیاد در سال گذشته، ۳۶ تشکل ایثارگری، در سال بعد به ۴۹ تشکل و در سال جاری به ۵۹ تشکل ایثارگری رسید که این تشکل‌ها مرجع راهبرد تغییر و تحول هستند.

کهنسال از برپایی موکب بنیاد شهید استان در مراسم اربعین امسال به همت جامعه ایثارگری استان خبر داد و گفت: امسال، شاهد ۲۷ اختراع توسط جامعه ایثارگری و تالیف و ترجمه ۴۲ کتاب با رشد ۹۱درصدی بوده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: در آمار نخبگان و سرآمدان جذب شده از سال ۱۴۰۰ تاکنون شاهد افزایش تعداد اعضا بودیم تا جایی که امروز ۶۸۸ عضو در این حوزه داریم.

کهنسال از افزایش میزان مستمری کمک معیشت جانبازان خبر داد و تصریح کرد: در همه حوزه‌ها نگاه قرارگاهی داریم، در راستای اجرای طرح سپاس در مرحله اول از ۱۰ هزار و ۴۰۰ رزمایش دیدار، در مرحله دوم از هزار و ۳۸۸ جانبازان و در مرحله سوم با ۲ هزار و ۳۵۷ آزاده دیدار داشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خاطرنشان کرد: در بحث تمرینات ورزشی و ارائه خدمات در سال ۱۴۰۰ به ۴ هزار و ۷۲ نفر خدمت ارائه شد که با رشد ۹۶ درصدی همراه بود، در بحث جمع‌آوری مستندات و خاطره والدین شهدا تعداد مستندات به ۴ هزار و ۳۰۰ خاطره افزایش پیدا کرد که صرفا شامل تاریخ شفاهی نیست و قالب موشن و کلیپ در حد دو الی سه دقیقه استخراج می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، کهنسال اعلام کرد: امسال هزار و ۳۲۰ یادواره و کنگره در استان برگزار شد، تولید ۱۳ فیلم و مستند فاخر انجام شد و در حال رونمایی از آن‌ها هستیم؛ در حوزه خدمات سلامت و توانمندی اجتماعی ارائه خدمات بیمه پایه، بیمه مکمل، خدمات درمانی، پایش سلامت، پایش سلامت در مطب و منازل، ارائه خدمات کمیسیون و مشاوره، ارائه خدمات توانبخشی، در حوزه اشتغال افزایش کیفیت و کمیت خدمات را شاهد بودیم.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :