آخرین عناوین

يکشنبه 5 شهريور 1402-8:16 کد خبر:126130

انتقاد نماینده خبرگان از کارشکنی محیط زیست با احداث پتروشیمی در مازندران:

انگیزه شخصی محیط زیست کشور با پروژه پتروشمی !!

محیط زیست اگر نسبت به سرمایه گذار پتروشیمی انگیزه شخصی دارد ، عرضه داشته باشد و یک سرمایه گذار دیگر پیدا کند چرا مازندران را از داشتن یک فرصت اشتغال عالی محروم می کند.


به گزارش خزرتیترخبر، آیت ‎الله معلمی در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان قائم‌شهر خطاب به اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی گفت : سزاوار است این نکته را پیگیری کنید تا به گوش مسئولان ذیربط برسد و با توجه به سفر قریب‌الوقوع رییس‌جمهوری به استان، لازم است همه بدانند که مازندران نیاز به فضای اشتغال برای جوانان دارد و بهانه‌های واهی محیط‌زیست نباید مانع تحقق تأسیسات صنعتی امیدآفرین شود.

براساس این گزارش، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به  شرکت پتروشیمی مازندران گفت: در دولت قبل متقاضی تأسیس پتروشیمی تقاضا داد و محیط ‌زیست هم تأیید کرد و اسناد آن هم موجود است، هیأت دولت قبل هم تصویب کرد و من نمی‌دانم واقعاً این آقای سلاجقه چه انگیزه شخصی دارد ؟

معلمی خطاب به رییس سازمان محیط ‌زیست کشور گفت: اگر با سرمایه‌گذار مشکل شخصی داری عرضه داشته باش سرمایه‌گذار بهتری جایگزین کن وگرنه چرا استان مازندران را از داشتن فرصت اشتغال محروم می‌کنید ؟

وی ادامه داد: در طول زمان ایجاد این تأسیسات، بیش از هزار فرصت شغلی مهیا می‌کند و بعد از بهره ‌برداری نیز بالای 5 هزار نفر در این مجموعه به کار گرفته خواهند شد.

معلمی به برخی شیطنت‌ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: مکان اجرای پروژه روستای حسین‌آباد بهشهر است اما رییس سازمان محیط ‌زیست کشور در تهران به ‌غلط عنوان میانکاله را روی طرح گذاشت در حالی که میانکاله زیستگاه پرندگان مهاجر در کشور مطرح است اما تلاش شد از این برند سوءاستفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خطاب به علی سلاجقه، افزود: به فرض محال هم اگر این طرح در میانکاله باشد تو مسئول عاقل با وجدان صحیح و درست می‌پسندی که پرندگان مهاجر حفظ شوند اما جوانان بیکار منطقه دست به فساد بزنند، گرفتاری‌های خانوادگی، طلاق و بسیاری مسائل دیگر ایجاد شود ؟

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: امروزه پیشرفته‌ترین  فیلترها برای جلوگیری از آلودگی هوا و آب و پساب در اختیار صنایع قرار دارد و ما هم تأکید داریم باید مراقبت شود، باید محیط‌ زیست حفظ شود اما تأسیسات صنعتی هم ایجاد شود.

وی تأکید کرد: محیط ‌زیست را بهانه کردند و دلیل قانع‌کننده‌ای از محیط‌ زیست ندیدیم و نشنیدیم و من شخصاً به رییس‌جمهور هم گفتم و جناب رییسی هم گفتند من سفارش کردم کمیسیونی این موضوع را بررسی کنند اما جالب است که رییس‌جمهور هم تأکید داشت که این آدم «علی سلاجقه» ول ‌کن ماجرا نیست و من به ایشان گفتم شما باید تصمیم‌گیری کنید.

معلمی با گفتن این ‌که پتروشیمی یعنی کار، پتروشیمی یعنی تولید، پتروشیمی یعنی آبادانی و پیشرفت منطقه و قدرت اقتصادی مردم، اظهار کرد: محیط‌ زیست نباید مانع این تأسیسات شود به‌ ویژه این‌ که برابر سندهای موجود، در سال 99 هیأت وزیران و همچنین محیط زیست با این طرح موافقت کرده بودند و مجوز دادند اما فعلاً «علی سلاجقه» معلوم نیست با چه انگیزه‌ای این ‌گونه بر لغو مصوبات قبلی پافشاری می‌کند.  

عضو مجلس خبرگان رهبری در تریبون نماز جمعه ادامه داد: من نیّت‌ خوان نیستم و نمی‌دانم نیّت علی سلاجقه چیست اما پیداست که کارش کارشکنی و شک ‌برانگیز است که دلواپس بیکاری جوانان بیکار مازندرانی نیست.

به گزارش خزرتیترخبر، معلمی گفت: از این رو است که رسانه ها باید خبرها را انعکاس بدهند و به گوش مسئولین زیربط برساند که یک پاسخ قانع کننده و روشن داشته باشند، وگرنه چه دلیلی دارد که اراده شخصی یک فرد چنین خسارت بزرگی را برای یک استان بزرگ و پر جمعیت مثل مازندران داشته باشد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :