آخرین عناوین

شنبه 4 شهريور 1402-18:34 کد خبر:126117

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

ریزگرد در مازندران؛عجیب اما واقعی!/ماندگاری دو روزه ریزگردها

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:ماندگاری ریزگردها در شرق مازندران تا یکی دو روز آینده ادامه دارد.


به گزارش خزرتیترخبر، سید محمدرضا رضوی با بیان اینکه ساکنان نواحی شرقی مازندران از صبح امروز گرد و غبار با منشا صحرای قره قوم ترکمنستان را مشاهده کردند اظهار داشت: گرد و غبار مناطق شرقی استان مازندران و بندر گز در لستان گلستان را تحت تاثیر قرار داد.

براساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه به دلیل گرمایش بیش از اندازه هوا امسال شاهد بلند شدن ریزگردها از صحرای ترکمنستان بودیم افزود: این پدیده در مازندران از سمت دریا اتفاق افتاد و در سال‌های گذشته به میزان محدود می اتفاق رخ می‌داد که امسال گرمای بیش از اندازه هوا عامل این پدیده آب و هوایی بوده است.

رضوی خاطرنشان کرد: جهت باد شمالی بوده است و منشا ریزگردها نیز ترکمنستان است که این ریزگردها واردداستان‌های شمالی شد و شرق مازندران را نیز تحت تاثیر قرار داد.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد:در بندر گز دید به 200 متر رسید و در فرودگاه گرگان دید 300 متر را داشتیم .

وی با تاکید بر اینکه درگلوگاه دید به 300 متر و در فرودگاه دشت ناز دید به هزار متر رسید گفت:در بندر امیرآباد هم با آلودگی غباری دید به 800 متر رسید وامسال گرمای زیاد و جریان صعودی گرما سبب شد تا گرد و غبار شدیدی را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این گرد و غبار در فرودگاه و منطقه دشت ناز مستقر است تصریح کرد:پیش بینی می‌شود در مدت یکی دو روز آینده شاهد کاهش ریزگردها باشیم.

رضوی پیش بینی کرد این گرد و غبار‌ در صورت بارندگی شدید و بستگی به جریانات آب و هوایی کاهش می‌یابد.

وی از ساکنان مناطق شرقی و مناطقی که که با پدیده گرد و غبار روبرو بودند خواست از تردد خودداری کنند و با حضور در معابر از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خزرتیترخبر، قَرَه‌قوم به معنای شن سیاه، از بزرگ‌ترین کویر‌های شنی جهان است، این کویر شنی 350 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و صحرای ترکمنستان حدود 70 درصد مساحت کشور ترکمنستان را تشکیل می‌دهد./تسنیم

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :