آخرین عناوین

سه شنبه 10 مرداد 1402-16:7 کد خبر:120819

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعلام کرد:

آماده ‌باش دستگاه‌های امدادی برای تعطیلات پایان هفته

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به تعطیلی پیش روی از آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسانی خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد توکلی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران اظهار داشت: برای کنترل بهینه حجم بالای سفر به مازندران، جلسه مدیریت بحران برای ایجاد آمادگی کامل تمام نیروهای خدمات رسان استان برگزار شد و همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

براساس این گزارش، وی با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی، روزهای آتی گرم‌ترین روزهای سال پیش بینی شده است، اظهار کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی احتمالی هم ‌وطنان و همچنین پیشگیری از اختلال در امر خدمات رسانی و زیربنایی چهارشنبه و پنج شنبه، از سوی دولت تعطیل اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در تعطیلی سه روز پیاپی افزایش سفر به مازندران را شاهد باشیم، افزود: تدارک لازم برای همه بخش‌ها دیده خواهد شد و با توجه به نداشتن زمان برای برنامه ریزی لازم و تعطیلات ناگهانی به وجود آمده همه دستگاه‌های استان باید از آمادگی کامل برخوردار باشد.

توکلی با بیان اینکه در بخش درمانی نیز با توجه به افزایش دما و گرمازدگی مسافران و شهروندان مازنی، اورژانس، هلال احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل آماده باش هستند، و یاد آورشد: اصناف نیز پای کار هستند و نظارت کامل بر بازار از جمله پخت و توزیع نان و عرضه و فروش مرغ و گوشت را خواهند داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران همه دستگاه‌های امداد و خدمات رسان را بر حسب دستور استاندار آماده باش اعلام و تصریح کرد: حجم فزاینده ترافیک شهری و برون شهری موجب می‌شود تا کار کنترل اندکی سخت سود و نیاز به سوخت به ویژه در غرب مازندران بالا خواهد رفت که شرکت‌های نفت منطقه ساری و نوشهر بدون تعطیلی پای کار هستند.

احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع

سرپرست معاونت عمرانی با اشاره به اینکه خدمات زیربنایی از جمله برق و آب باید در این ایام به درستی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: دهیاران بر حضور مسافران در ویلاهای روستایی برای مصرف بی رویه آب به ویژه برای استخرها نظارت داشته باشند و تذکر لازم را بدهند.

وی از احتمال آتش‌سوزی جنگل و مراتع بر اساس تجربه سوابق گذشته خبر داد و افزود: مدیریت بحران استان باید آمادگی کامل برای تقابل با بحران‌های احتمالی از جمله آتش سوزی را داشته باشد.

احمد توکلی با بیان اینکه در بخش راه‌ها نیز راهداری برای ایمن سازی برای جلوگیری حادثه مشابه جاده هراز اقدام کنند، گفت: عملیات راهسازی در حوزه راه‌های مازندران تعطیل شود اما کار راهداری به کار خود ادامه بدهد.

وی از حضور گسترده گردشگران در ساحل در این ایام خبر داد و افزود: استفاده مطلوب از شناگاه ها و برای حفظ آمار کاهش غرقی ۵۰ درصدی نسبت به پارسال ضروری است و ادوات و خودرو به همراه ناجیان غریق در سواحل مستقر شوند.

به گزارش خزرتیترخبر، سرپرست معاونت عمرانی مازندران افزایش شرجی بودن هوای مازندران مشکل بزرگ‌تر از افزایش دما دانست و یاد آورشد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در این نشست، همه ادوات، تجهیزات و نیروهای امدادی و خدماتی در آماده باش کامل جهت رفاه شهروندان مازنی و مسافران کشوری به سر خواهند برد./استانداری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :