آخرین عناوین

يکشنبه 8 مرداد 1402-14:33 کد خبر:120771

مدیر کل هواشناسی مازندران خبر داد:

هوای خنک در راه مازندران/احتمال وقوع سیلاب نقطه‌‌ای تا ۲ روز آینده

مدیرکل هواشناسی مازندران از احتمال وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران تا ۲ روز آینده خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمدرضا رضوی درباره وضعیت هوای مازندران ، با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو تا بامداد سه‌شنبه ۱۰ مرداد انتظار داریم شاهد رگبار متناوب باران در آسمان مازندران باشیم.

براساس این گزارش، مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: طی این مدت بارش‌های رگباری با وزش باد(گاهی نسبتا شدید) و احتمال رعدوبرق در سطح استان همراهی دارد.

وی با هشدار وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب در دامنه‌ها و ارتفاعات، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

رضوی تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه تاکید بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از اسکان درکنار رودخانه‌ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

هوای استان از امروز یکشنبه تا پایان صبح روز سه‌شنبه دمای روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و طبق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۵ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی روز گذشته، با چند درجه کاهش در روز سه‌شنبه بین ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

میانیگن دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۳۰ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز شنبه، با چند درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۲۷ تا ۲۸ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۵ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با چند درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۲۵ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش بینی هواشناسی از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، جو استان پایدار و دمای هوا نیز افزایش نسبی خواهد یافت و در طی این مدت در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات، رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در طی امروز و فردا دوشنبه، نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات با رگبار باران و احتمال رعد و برق و در روز سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی کرده است.

شرایط جوی مازندران از روز چهارشنبه تا پایان هفته جمعه، صاف تا نیمه ابری و با افزایش تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۳۵.۴ و کلاردشت با ۲۳.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیر امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه کاهش نشان می‌دهد و وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :