آخرین عناوین

سه شنبه 3 مرداد 1402-20:25 کد خبر:120713

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران خبر داد:

برق ۶۸ مشترک پرمصرف اداری غرب مازندران قطع شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت : برق ۶۸ مشترک اداری پرمصرف این منطقه به علت بی توجهی به اخطارهای داده شده قطع شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، مصطفی بابایی اظهار داشت : کارشناسان مستقر در ستاد پس از رصد و پایش کنتورهای هوشمند امروز اقدام به قطع برق مشترک اداری پرمصرف از جمله بانک ها و تعدادی از دستگاه اجرایی کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران  افزود: مرزن آباد، چالوس، محمود آباد، نور، رامسر، نوشهر، تنکابن و کلاردشت را جزو نقاطی معرفی کرد که مشترکان اداری با وجود اطلاع رسانی به شیوه های مختلف و صدور اخطارهای پیوسته متاسفانه به این مسائل توجهی نکرده و از زمان اجرای برنامه های مدیریت بهینه مصرف اقدام به قطع برق این مشترکان شد.

وی تصریح کرد : بانک ها، موسسه های مالی و اعتباری جزو بیشتر مشترکان پرمصرف این منطقه به شمار می آید که برق این مشترکان قطع شد.

بابایی از مسئولان شعب بانکی و موسسه های مالی و اعتباری خواست تا مصوبه هیات وزیران در باره صرفه جویی در مصرف برق برای گذر از گرمای تابستان امسال را جدی بگیرند.

وی گفت: براساس اطلاع رسانی های انجام شده و پیرو ابلاغ مصوبه هیات دولت مبنی بر الزام اداره ها به کاهش مصرف برق، تاکنون حدود ۷۰ درصد مشترکان این خطه غربی استان همکاری لازم را برای گذر از اوج گرمای تابستان دارند و متاسفانه ۳۰ درصد از مشترکان که از میان آن ها، مشترکان اداری هم هستند مراعات نمی کنند و برابر قانون با مسئولان آن ها برخورد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران یادآور شد: با توجه به گردشگرپذیری و حضور چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این خطه و همچنین تامین آب آشامیدنی و کشاورزی از طریق چاه های آب بنابراین میزان مصرف برق بسیار در زمان اوج گرما به علت استفاده از وسایل گرمایشی بالا رفته و ضرورت دارد مشترکان در این زمینه با این شرکت همراهی لازم را داشته باشند.

بابایی خاطرنشان کرد : آن دسته از مشترکان اداری که در مصرف برق برخلاف مصوبه هیات وزیران عمل کنند، فهرست این مشترکان برای برخوردهای قانونی به مسئولان دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری ها و استانداری ارایه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت : تقاضا می کنیم توصیه‌های همیشگی ما در بخش‌های مختلف به‌ خصوص، در استفاده مناسب از وسایل سرمایشی را جدی بگیرند و با تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه و تنظیم دور کند کولرهای آبی با صنعت برق همکاری و همراهی داشته باشند.

وی افزود: هموطنان در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف و روشنایی‌های غیرضروری خودداری کرده و با مدیریت مصرف برق در تأمین برق پایدار برای همه مشترکان همکاری کنند.

بابایی به استفاده نامناسب کولرهای گازی در مراکز تجاری و فروشگاه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مشاهده می‌شود در برخی از مراکز تجاری که محل عبور و مرور افراد باز بوده و کولرهای گازی بر روی درجه بسیار پایین تنظیم است که این امر مصرف برق بسیار بالایی را به صنعت برق کشور تحمیل می‌کند.

طبق مصوبه هیات وزیران در زمینه تغییر ساعات کاری دستگاه های اجرایی با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی، زمان کاری دستگاه اجرایی، نهادها، شرکت های دولتی، موسسات عمومی غیر دولتی و شهرداری های استان از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۵ لغایت ۱۴۰۲/۶/۱۵ در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ و روز کاری پنجشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۲ و شرکتها، مراکز آموزشی و دانشگاه ها که در روز پنجشنبه تعطیل هستند و از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۴:۴۵ تعیین شده است

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به به بیش از ۷۰۰ هزار مشترک خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده ۹ شهرستان گردشگرپذیر در غرب مازندران است، خدمات ارائه می دهد.

به گزارش خزرتیترخبر، براساس آمار منابع رسمی، مشترکان تجاری با ۶۸ درصد بیشترین مصرف برق در غرب مازندران رقم زده اند و بقیه نیز مربوط به مشترکان خانگی است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :