آخرین عناوین

يکشنبه 1 مرداد 1402-11:32 کد خبر:120674

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

جذب ۴۰۴ معلم جدید در آموزش و پرورش مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی در استان، گفت: ۴۰۴ معلم ابتدایی و آموزگار استثنایی در این دوره جذب می‌شوند.


به گزارش خزرتیترخبر، حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران پیرامون جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی ، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: موضوع به ‌کارگیری و جذب نیروی انسانی شایسته، کارآمد، با انگیزه و علاقه‌مند به کار معلمی همواره مورد توجه مسئولان نظام و آموزش و پرورش بود.

براساس این گزارش،وی گفت: ما برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز باتوجه به اینکه تعدادی از همکاران بازنشسته می‌شوند باید به‌طور طبیعی ورودی نیروهای جدید را باید داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: طی مجوزی که از امور اداری و استخدامی کشور اخذ شد در اردیبهشت‌ ماه آزمون استخدامی ماده ۲۸ در گروه معلم ابتدایی و آموزگار استثنایی را برگزار شد که سه برابر نیروی مورد نیاز به آموزش و پرورش معرفی شدند.

وی با اعلام اینکه نیاز واقعی ما در این گروه معلم ابتدایی و آموزگار استثنایی ۴۰۴ نفر است، افزود: حدود سه هفته گذشته فرآیند تطبیق و ارائه مدارک از داوطلبان، معاینه پزشکی و ارزیابی سلامت جسمانی و روانی را پشت سد گذاشتیم.

کمالی اضافه کرد: در این مرحله آزمون کتبی، هر داوطلب دست‌کم اگر ۴۰درصد نمره را به‌ دست آورد، با توجه به تفاضل نمره که وجود دارد سه برابر مورد نیاز به آموزش و پرورش معرفی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: طی این مرحله حدود یک‌هزار و ۱۲۴ نفر با عنوان سه برابر ظرفیت انتخاب شدند و مورد ارزیابی قرار گرفتند که طی مراحل ارزیابی و گزینش عمومی از این تعداد ۴۰۴ نفر به‌عنوان افزود نهایی پذیرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت شغل معلمی و همچنین نگاه بلند وزیر آموزش و پرورش و دولت سیزدهم در سال جدید روش، شیوه جذب و به کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش تغییرات اساسی پیدا کرد.

‌کمالی اظهار کرد: از ۲۴ تیر ماه فرآیند ارزیابی یک‌هزار و ۱۲۴ نفر را آغاز کردیم که از این تعداد حدود ۵۶۷ نفر آقا و ۵۵۷ نفر خانم در ۸ حوزه و ۱۴ گروه ارزیابی شدند و افراد طی این مرحله و اعلام نتیجه نهایی به‌عنوان معلمان نهایی و جدید در ۳۳ شهرستان و منطقه در سطح استان سازماندهی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه تمام تلاش آموزش و پرورش این است بهترین  و شایسته‌ترین افراد به‌عنوان معلم انتخاب شوند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف از مدت‌ها قبل تیمی از سوی وزیر آموزش و پرورش انتخاب شدند و روش‌های جدید و نوینی را برای احراز صلاحیت افراد هم در بخش حرفه‌ای و تخصصی و هم در بخش عمومی طراحی کردند که به‌طور حتم نتیجه این اقدامات به انتخاب افراد شایسته کمک می‌کند.

کمالی یادآور شد: ما در ۸ حوزه ارزیابی حدود ۴ ارزیاب در دو گروه و یک نفر تسهیل‌گر در هر حوزه، یک نفر صاحب‌نظر گزینش در هر حوزه حضور دارند.

وی با بیان اینکه ارزیابی معلم ابتدایی و آموزگار استثنایی در مازندران از ۲۴ تیر ماه امسال شروع شد، اظهار کرد: هر روز حدود ۶ نفر ارزیابی می‌شوند یک نفر ساعت ۷ صبح در محل ارزیابی حضور یابد تا حدود ظهر مورد ارزیابی، سنجش و مصاحبه قرار می‌گیرد که در نوع خود بی‌سابقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: افرادی که سابقه تدریس و جشنواره‌ها داشته باشد ارائه می‌کند و در یک اتاق دیگر در سه مساله ارائه مطلب، تدریس و ایفای نقش باید توانمندی خود را نشان دهد البته قبل از آن سناریویی از قبل تحویل داوطلب قرار می‌گیرد یک ساعتی وقت دارد مطالعه کند و پس از آن شروع به ارائه پاسخ و ایفای نقش ارائه می‌دهد.

کمالی افزود: بعد از آن به اتاق مصاحبه عمومی وارد می‌شود که در آنجا صلاحیت عمومی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و همان روز نتیجه مصاحبه به همراه مستندات به‌ صورت برخط به وزارت‌خانه ارسال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: کسانی که بتوانند نقش معلمی را به‌خوبی ایفا کنند به‌طور حتم امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد و این روش به آموزش و پرورش کمک می‌کند تا بهترین افراد را به‌عنوان معلم که شایسته معلمی هستند را انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: این روش مزایای زیادی دارد؛ از جمله اینکه افراد توانمندی که از مهارت‌های تخصصی، حرفه‌ای و تجربی که سابقه کار معلمی دارند که در این مسیر موفق‌تر ایفا می‌کنند.

کمالی اظهار داشت: موضوع دیگر اینکه اعمال نظر شخصی و خدای ناکرده جهت‌گیری‌هایی که ممکن است در مصاحبه به وجود بیاید در این روش کاملا وجود ندارد و فرد باید آنچه که در خودش دارد و توانمندی موجود ظهور و بروز دهد.

وی با اشاره به حضور و سرکشی از هر ۸ حوزه ارزیابی، گفت: در پرس و جو از مصاحبه‌شوندگان هم همه این روش را می‌پسندیدند و اعلام کردند این روش بی‌نظیر است و به‌طور حتم کمک می‌کند بهترین فرد برای شغل حساس معلمی انتخاب شود.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه ۱۴ روزه فرصت داریم تا این مصاحبه انجام شود، بیان کرد: بعد از این مدت نتایج نهایی اعلام خواهد شد و افراد پذیرفته شده دوره کوتاه‌مدت در دانشگاه فرهنگیان باید آموزش ببینند و در مهر ماه در سراسر مدارس استان باعنوان معلم سازماندهی خواهند شد./فارس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :