آخرین عناوین

دوشنبه 26 تير 1402-11:46 کد خبر:120540

فرمانده پلیس راه کندوان خبر داد:

توقف رانندگان و مسافران در حاشیه راه و رودخانه‌های کندوان ممنوع

فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی برای بارش های رگباری از مسافران و رانندگان خواست در حاشیه این جاده و رودخانه های مسیر توقف نکنند.


به گزارش خزرتیترخبر، محمد احمدی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی برای بارش های رگباری در غرب مازندران تا بامداد روز چهارشنبه و احتمال ریزش و سقوط سنگ از مسافران و رانندگان خواست در حاشیه این جاده و رودخانه های مسیر توقف نکنند.

براساس این گزارش، فرمانده پلیس راه کندوان افزود: ترافیک محور کندوان در زمان حاضر عادی و روان است و کاربران جاده ای باید از توقف در حاشیه راه ها و رودخانه های مسیر پرهیز کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و کوهستانی بودن محور، رانندگان ضمن توجه به هشدارهای پلیس از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

سازمان هواشناسی روز گذشته با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی در شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران از امروز هشدار داد و زمان شروع فعالیت سامانه از امروز دوشنبه و زمان پایان آن بامداد روز چهارشنبه خواهد بود و رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید از جمله غرب مازندران را در بر می گیرد.

اثر مخاطره اختلال در سفرهای بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها وتابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها اعلام شده است.

فرمانده پلیس راه کندوان تاکید کرد: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو در محور کندوان تردد دارند. محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس که به کندوان شهرت دارد قرار دارد.

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب و خطر ریزش سنگ بویژه در مناطق غرب استان هشدار داد. هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه جوی را از اواخر وقت امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه تا بعدازظهر روز پنجشنبه اعلام کرد و هشدار داد که این سامانه ناپایدار جوی با بارش باران رگباری، کاهش دما، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

به گزارش خزرتیترخبر، مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :