آخرین عناوین

شنبه 24 تير 1402-17:28 کد خبر:120510

رئیس دفتر بازرسی شورای نگهبان در مازندران تاکید کرد :

عملکرد نمایندگان را برای تایید صلاحیت رصد می‌کنیم

رئیس دفتر بازرسی انتخابات در مازندران گفت: عملکرد نمایندگان را رصد می‌کنیم و اگر مستندات کافی مبنی بر اقدام نادرست در پرونده کسی باشد، صلاحیت او را تایید نمی‌کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر، علی‌اصغر زکوی در سخنرانی  پیش از خطبه نماز جمعه ساری با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه اظهار کرد: سابقه نهاد شورای نگهبان از زمان مشروطیت بود اما در زمان رضاخان به صورت کلی از بین رفت.

براساس این گزارش، وی با اعلام اینکه دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان مازندران، وظایف و ماموریت‌های زیادی دارد، گفت: یکی از وظایف آن تشکیل پرونده‌های صلاحیتی برای دواطلبان مجلس شورای اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: در کشورما و در این دوره  دخالت و اخلال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها بسیار فراوان دیده شده و شاهد هشدار و توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان مازندران، اضافه کرد: رصد فعالیت  افراد فعال سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیگر وظایف این مجموعه است.

زکوی ادامه داد: اما چه کنیم برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای پیگیری برای قانون‌گذاری به دخالت‌های خودشان ادامه می‌دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات مازندران اضافه کرد: برخی دخالت‌ها برای انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی است که آن فرد از منابع استعلام نمره منفی دارد،گاهی نماینده مجلس شورای اسلامی برای انتصاب هواداران خودشان ورود پیدا می‌کنند و حتی در روند فعالیت دستگاه‌ اجرایی دخالت می‌کنند، که همراه با تهدید و تطمیع است و گاهی در مسؤولیت‌های اجرایی دخالت می‌کنند و اجازه صدور حکم را به مسئولان اجرایی نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: گاهی یک نماینده مجلس شورای اسلامی نقش مستشاری داشته و مشورت داده تا حوزه انتخابیه‌اش رشد مناسبی داشته باشد که این اقدام خوب است اما بیشتر از این رویه نادرست است.

به گزارش خزرتیترخبر،زکوی ادامه داد : در حال حاضر قانون دست شورای نگهبان را بسته که در زمان فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم، اما ما عملکردها را رصد و مستندسازی کرده، در پرونده صلاحیت آنها درج می‌کنیم اما در زمان تایید صلاحیت‌ها در صورت داشتن مستندات کافی نسبت به تأیید صلاحیت اقدام نمی‌کنیم./شمال نیوز

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :