آخرین عناوین

شنبه 24 تير 1402-10:1 کد خبر:120504

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

افزایش ۱۹ درصدی فوتی در حوادث رانندگی مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۱۹ درصدی فوتی در حوادث رانندگی در سه ماهه امسال خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، علی عباسی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی سه ماه امسال ۱۶۰ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت.

براساس این گزارش،وی افزود:  براساس آمارها، ۱۲۴ نفر از تلفات تصادفات سه ماهه نخست امسال را مردان و بقیه را نیز زنان تشکیل داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ‌ترتیب ساری با ۲۵، بابل و آمل هر کدام با ۲۰فوتی و کمترین مربوط به شهرستان نور با یک فوتی گزارش شده است.

عباسی تصریح کرد: از ۱۶۰ فوتی تصادفات سه ماهه، ۱۰۹ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی با افزایش ۱۱ درصدی و ۵۱ نفر در حوادث درون شهری با افزایش ۳۹ درصدی به ثبت رسید.

وی یادآور شد: ۳هزار و ۶۱۰ نفر در ۳ماهه امسال به‌علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی است، خاطرنشان کرد: برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد.

به گزارش خزرتیترخبر، وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند./پزشکی قانونی

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :