آخرین عناوین

يکشنبه 18 تير 1402-23:19 کد خبر:120391

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان هشدار داد:

شکسته‌شدن رکورد مصرف برق در مازندران و گلستان/ احتمال خاموشی برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: میزان مصرف برق در استان‌های مازندران و گلستان امروز در طول تاریخ استقرار صنعت برق بی‌سابقه بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر، کوروش موسوی تاکامی با بیان اینکه رکورد بی سابقه مصرف برق در استان‌های مازندران و گلستان امروز ثبت شده است، گفت: بیش از ۵ هزار مگاوات برق امروز مصرف شده است که در طول تاریخ استقرار صنعت برق در استان بی سابقه بوده است.

براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان افزود: این عدد بسیار بزرگی است و شبکه برق توان کشش این میزان مصرف را ندارد.

موسوی تاکامی گفت: اگر این اتفاق بخواهد دوباره تکرار شود و با افزایش دمای هوا مصرف هم افزایش داشته باشد احتمال خاموشی گسترده نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردادماه معمولا مصادف با اوج مصرف برق بود، افزود: پیش بینی می‌شود مصرف برق در مرداد ماه تا ۱۰ درصد مقدار فعلی نیز افزایش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ادامه داد: هر چند نیروگاه‌ها می‌توانند تولید داشته باشند، ولی این میزان مصرف بی سابقه برق ممکن است عملکرد سیستم‌ها را مختل کند که دوبار این اتفاق افتاد، اما شبکه سریعا بازیابی شد.

موسوی تاکامی افزود: اگرچه شبکه برق طوری طراحی شده است که مشکلی در تامین برق نداشته باشیم، اما بعضی حوادث پیش بینی نشده ممکن است اتفاق بیفتد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت: با توجه به گرمای هوا از ابتدای مرداد تا ۱۵ مرداد شرایط بحرانی است و برای تامین برق پایدار باید آماده باشیم.

وی با بیان اینکه هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده تاکنون در استان اعمال نشده است، ادامه داد: به طور مثال یکی از پست‌های برق امروز در ساری دچار مشکل شد که ربطی به تامین برق نداشت و ناشی از مشکلات فنی بود.

به گزارش خزرتیترخبر، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از همراهی همیشگی مردم در مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال قدردانی کرد و از آنان خواست ضمن قرار دادن درجه کولر در دمای ۲۴ درجه سانتی گراد و استفاده از لامپ‌های کم مصرف، تجهیزات پرمصرف برق را در پیک مصرف از ۱۱ صبح تا ۱۸ و از ۲۰ تا ۲۳ روشن نکنند./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :