آخرین عناوین

يکشنبه 11 تير 1402-8:40 کد خبر:120226

استاندار مازندران تاکید کرد:

فرمانداران و مدیران کم ‌کار در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن معرفی می‌شوند

استاندار مازندران گفت: کارنامه فرمانداران در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن باید احصاء و مدیران دستگاه‌هایی که کم‌ کاری می‌کنند، معرفی شوند.


به گزارش خزرتیترخبر، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای تامین مسکن مازندران تامین مسکن را ترویج در راستای عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: بنای دولت سیزدهم خانه‌دار کردن مردم است.

براساس این گزارش، استاندار مازندران با اشاره به اینکه نهضت مسکن، ملی است و باید دنبال راهکارها باشیم تا محرومیت‌ها رفع شود، تصریح کرد: دستگاه‌ها حق ندارند در این مسیر سنگ‌اندازی کنند بلکه وظیفه دارند کارها را درست انجام دهند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه هیچ مانعی در مسیر اجرایی شدن نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست ادامه داد: این پروژه در استان با قدرت اجرایی می‌شود.

وی خواستار تهیه و ارائه نمودار شهرستانی وضعیت نهضت ملی مسکن شد و گفت: در این بخش کارنامه فرمانداران باید احصاء و شهرستان‌ها و دستگاه‌هایی که کم ‌کاری می‌کنند، معرفی شوند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای تحقق رفاه عمومی و ایجاد امید همه باید شبانه‌ روز تلاش کنیم، افزود: «نمی‌شود» مدیران معنا ندارد و مسئولان فرآیندها را اصلاح کنند چرا که به مسکن کیفی در استان نیاز داریم.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه نظارت بر بنگاه‌های املاک مسکن باید افزایش یابد و نباید اجازه دهیم به ضرر مردم عمل شود، اظهار کرد: در راستای نظارت و ساماندهی دفاتر املاک به تمامی دفاتر فعال غیرقانونی فرصت داده شد تا ظرف سه ماه مجوز دریافت کنند در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

وی از تمامی دفاتر املاک غیرقانونی خواست تا از این فرصت استفاده و کارهای قانونی دریافت مجوز را هر چه سریعتر انجام دهند.

به گزارش خزرتیترخبر، این مسئول با بیان اینکه مازندران در حوزه مسکن ملی اقدامات خوبی انجام داده است و این روند در روزهای آینده شتاب خواهد گرفت، تصریح کرد: چهار شهرک بزرگ در مازندران جانمایی شده که روزهای پایانی کار اداری خود را سپری می‌کند و تا دو هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

حسینی‌پور تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها گشایش بزرگی در حوزه مسکن ملی مازندران انجام خواهد شد و رتبه مازندران را در کشور به ۱۰ می‌رساند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ساخت و سازها در استان با فرهنگ بومی مازندران تناسب ندارد، تصریح کرد: بافت های فرسوده باید احیا شود و شهرداری‌ها موظف هستند مشوق‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

*انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت ۱۵ هزار مسکن

به گزارش خزرتیترخبر، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز با اشاره به اینکه در این جلسه مصوبات خوبی به تصویب رسیده است، اظهار داشت: تعیین تکلیف خانه های خالی از سکونت، اجرای قانون ساماندهی املاک و بنگاه های مسکونی، ساخت مسکن متاهلین برای دانشجویان و برگزاری همایش با حضور شهرداران و انبوه سازان از مهم ترین مصوبات این جلسه بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۴۰۰ و سایر قوانین موضوعه مرتبط ، اداره کل راه و شهرسازی مازندران برنامه ریزی و مدیریت احداث ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان در طول چهار سال مسئولیت دولت سیزدهم را با محوریت خانه دار کردن اقشار فاقد مسکن با تامین زمین و تسهیلات ساخت در دستور کار قرار داده است.

علی دیوسالار از انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت ۱۵ هزار مسکن برای دهک‌های یک تا چهار در استان خبر داد و گفت: این قرارداد که به ‌زودی انجام می‌شود قرارگاه متعهد می‌شود برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بخشی از مجموعه ایثارگران در روستاهای استان ۱۵ هزار مسکن احداث کند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که با اولویت قرار گرفتن اقشار نیازمند مورد حمایت کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین خانوارهای دارای بیش از سه فرزند در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در حال اجراست با تولید ۱۵۵ هزار واحد مسکن تا افق ۱۴۰۴ در سطح استان بخش اعظم مشکل تامین مسکن مرتفع می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: در این راستا با پالایش ۱۲۳ هزار ثبت نام افراد در سامانه نهضت ملی مسکن ۲۱ هزار و ۲۲۹ نفر تائید نهایی شده است همچنین تامین زمین ۲۰۹ هکتار در شهرهای مختلف و ۲۲۲ هکتار در قالب چهار شهرک مسکونی جدید انجام پذیرفته است.

به گزارش خزرتیترخبر، دیوسالار گفت: همگام با اطلاع‌ رسانی گسترده به شهروندان ساکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و تعریف مشوق های شهرسازی و خدمات فنی مهندسی و تسهیلات بانکی تاکنون هزار و ۲۷ پرونده در قالب ۱۹۸ پروژه در بافت های فرسوده با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال صورت گرفته است./استانداری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :