آخرین عناوین

شنبه 10 تير 1402-10:32 کد خبر:120213

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران هشدار داد:

عزم جدی در برخورد با شوراها و دهیاران متخلف مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: با شوراها و دهیارانی که در حوزه‌های عمرانی و مالی تخلف داشته باشند برخورد خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر، احمد توکلی صبح امروز در جلسه حسابرسی دهیاران با بیان اینکه انجام حسابرسی دهیاری‌ها به عنوان قانون پذیرفته شده و باید به درستی رعایت و اجرا شود، اظهار کرد: حاصل حسابرسی انجام شده از دهیاری‌ها و پس از احصا مشکلات، در قالب بخشنامه جهت پیشگیری و همچنین برخورد قاطع و بدون مسامحه به بخشداران ابلاغ شود.

براساس این گزارش، وی با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران باید با دهیاران حوزه خود وارد گفت ‌وگو شوند و با تذکر مجدد قوانین از آنها برای اجرای دقیق تعهد اخذ کنند، گفت: نداشتن اشراف به قوانین برای شوراهای اسلامی و دهیاران مصونیت قضایی به همراه نخواهد داشت.

توکلی با بیان اینکه در حسابرسی‌هایی که دهیاران مردود شدند؛ عزل و برخورد قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: دهیاران که نتیجه حسابرسی دهیاری‌های‌شان مشروط شد برای اثبات نداشتن تخلف به حسابرس اسناد مثبت ارائه کنند و در صورت ندادن اسناد، برخورد خواهد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست تا اشراف خود را نسبت به قوانین بالا ببرند و مسلط به موضوعات مربوط کاری باشند، یادآورد شد: مسئولان فنی دهیاری‌ها نیز باید در همه حوزه‌های عمرانی روستاها نظارت مستمر و دقیق داشته باشند‌ و دهیاران با بودجه بالا باید برای نظارت در کارهای عمرانی روستا از مشاورین ذیصلاح استفاده کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اوضاع عمومی دهیاری‌ها را مطلوب ندانست و گفت: از سال ۹۴ به بعد حسابرسی دهیاری‌ها انجام نشد که این امر موجب افزایش اشکالات و تخلفات شده است.

وی با اشاره به اینکه تیم ویژه‌ای از استانداری نظارت بر حسابرسی دهیاران را نظارت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد پذیرفت و توانمندسازی دهیاری‌ها در حوزه های مختلف انجام می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، توکلی با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال رفع محرومیت و گسیل کردن رفاه و امکانات به روستاها است و حسابرسان نیز در حسابرسی باید سخت‌گیری بیشتری کنند، افزود: فرمانداران باید نظارت ویژه داشته و پرونده دهیاران مشروط نیز در کمیته انظباطی مطرح خواهد شد./استانداری مازندران

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • يکشنبه 11 تير 1402-19:35


    با سلام
    اینجانب محمدعلی مدرسی نیا حدود ۵سال در روستای آغوزبن جاده نور به چمستان ساکن بودم.برای خرید ویلا از من در سال ۹۶ورودی دریافت کردند واین مبلغ را به حساب شخصی خود ریس شورای دهیاری واریز شد،وفتی معترض شدن گفتند که به شما ربطی نداره،ولی چون کار من در ارتش مالی بود و مدرک مک ارشد حسابداری و دانشجوی دکترا در مقطع حسابداری هستم ،لذا از آن مقام محترم خواستارم به تخلفات رسیدگی نمایید،لازم به توضیح است که خود بخشداران هم از این موضوع باخبر بوده ولی هیچ ترتیب و اثری نمیدهند ،نبلغ ورودی در یافتی در حاضر در سال ۱۴۰۲مبلغ ۵۰میلیون تومان است که دهیاران به حساب خودشان واریز میکنند واز مهر دهیاری سو استفاده ای فراوان میکنند که هیچ گونه نظارت بر روی آن نیست ،واگر کسی برای نظارت برود از دوستان خودشان است و سریع رفع و رجوع یا به عبارتی ماست مالی میکنند