آخرین عناوین

سه شنبه 23 خرداد 1402-16:39 کد خبر:119849

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد:

سازمان برنامه و بودجه اعتبارات و جداول استانی را ابلاغ کند/ هیچ عذری پذیرفته نیست

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات و جداول را ابلاغ کنند و هیچ عذری در این بخش پذیرفتنی نیست.


به گزارش خزرتیترخبر، سید شمس الدین حسینی، در توضیح انتقاداتی نسبت به تاخیر در ابلاغ جداول بودجه سال ۱۴۰۲گفت: بنده مطلع هستم که در تاریخ ۲۴ الی ۲۵ فروردین ماه، رئیس مجلس شورای اسلامی جداول بودجه سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کردند.

براساس این گزارش، این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اسفند سال گذشته احکام بودجه ابلاغ شد، بیان کرد: مستحضرید که در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ به رغم تائید بودجه به دست شورای نگهبان، هئیت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی را به قانون بودجه گرفت که در نوع خودش کم سابقه بود؛ به طور مثال این شورا احکام و جداولی که چندین بار به مانند (جدول ۲۱ )در قانون بودجه تصویب شده بود را ناگهان مورد ایراد قرار داد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در پی ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به قانون بودجه سال ۱۴۰۲، این قانون تغییرات اساسی داشت.

وی با ذکر مثالی پیرو تغییرات ماهوی صورت گرفته در قانون بودجه بیان کرد: به طور مثال همه ساله اعتبارات مربوط به قیر خارج از سقف بودجه بود که این بار الزام کردند که داخل سقف بودجه باشد و یا اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی اساسا ذیل جدول ۲۱ می آمد اما انهم هم حذف شد و ما مجبور شدیم از بخش های دیگر، از جمله اعتبارات متفرقه کم کنیم تا این منابع تامین شود.

حسینی با ذکر مجدد این نکته که رئیس مجلس شورای اسلامی در فروردین ماه جداول بودجه سال ۱۴۰۲ را به دولت ابلاغ کرد، ادامه داد: بعد از گذشت یک هفته از ابلاغ جداول بودجه یعنی اواخر فرودین و ابتدای اردیبهشت رئیس جمهور هم جداول بودجه را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کردند.

وی تاکید کرد: براساس اطلاعاتی که بنده کسب کردم ، به صورت رسمی و غیر رسمی  اعتبارات ملی به دستگاه ها ابلاغ شده است و اما اعتبارات استانی هنوز ابلاغ نشده است که این مسئله خارج از روال است، البته بنده در تماسی که با مسئولین سازمان برنامه و بودجه داشتم آنها به بنده گفتند که با تاکید و اعلام رسیدگی این موضوع از سوی دکتر قالیباف، پیگیر موضوع هستند تا جداول استان ها ابلاغ شود.

به گزارش خزرتیترخبر، حسینی گفت: در هر صورت قانون بودجه سالیانه، قانون است و وقتی که رئیس مجلس شورای اسلامی آن را بعد از آن کش و قوس های صورت گرفته و همچنین رئیس جمهور آن را ابلاغ می کنند، دیگر رئیس سازمان برنامه و بودجه و در واقع حوزه های ذی ربط این سازمان می بایست اعتبارات و جداول را ابلاغ کنند و هیچ عذری در این بخش پذیرفتنی نیست، با این حال ما این موضوع را تا رسیدن به حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد./بلاغ

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :