آخرین عناوین

دوشنبه 22 خرداد 1402-14:13 کد خبر:119824

سازمان هواشناسی مازندران هشدار داد:

خطر ریزش سنگ و جاری شدن روان آب در استان

هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب، گل و لای، صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان تا عصر چهارشنبه هفته جاری هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران روز دوشنبه با صدور هشدار سطح زرد، پیش بینی کرد که با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو آسمان این استان از بعدازظهر امروز دوشنبه تا چهارشنبه با بارش باران رگباری و وقوع رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و بارش تگرگ همراه خواهد بود.

براساس این گزارش، هواشناسی منطقه اثر این سامانه را کوهپایه و ارتفاعات مازندران اعلام کرد و نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب و گل و لای، صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی هشدار داد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه ضمن هشدار به کوهنوردان برای خودداری از صعود به ارتفاعات، به شهروندان نیز توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری و هنگام تردد در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات با وزش باد و رگبار باران و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرد.

آسمان مازندران در روز سه ‌شنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر و شب با رشد ابر در مناطق غربی و به ویژه ارتفاعات استان با وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر در ارتفاعات با وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

به گزارش خزرتیترخبر، شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است./ایرنا

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :